wtorek, 12 maja 2020

Stosik w pełni wiosny

   Wiosna w pełni, wszędzie zielono i kwitnąco, a u mnie zakwitło nowymi książkami. Większość to dość spontaniczne zakupy, część antykwariatowa, część nowości. Sporo literatury popularno-naukowej, nieco książek dla dzieci, nieco też literatury pięknej. Świętowanie Dnia książki mogę uznać za w pełni udane.

   Na stosikach wygląda to tak:


   Którędy do Yellowstone Daniel i Aleksandra Mizielińscy - po zachwycie nad ichniejszymi Mapami oraz Pod wodą, pod ziemią, nie mogłam przejść obojętnie obok książki opowiadającej o parkach narodowych. Jestem nią zachwycona.
   Grzyby. Dziwne fakty z życia grzybów, o których nie mieliście pojęcia Liliana Fabijańska, Asia Gwis Moja grzybofilia znów dała o sobie znać (co będzie bardziej widoczne w dalszej części kolekcji), tym razem książka o grzybach dla dzieci. Jestem zdecydowanie zadowolona z zakupu, choć nieco zaskoczył mnie jej rozmiar.
   Uroda ziemi John Boslough Kupiona w antykwariacie wraz z powyższą, za śmiesznie niskie pieniądze, niestety pozbawiona obwoluty, ale zawartość piękna.
   Na tropach sekretów przyrody Tim Birkhead Kolejny atykwariatowy zakup, za równie niewielkie pieniądza. Taka przyrodnicza przeglądówka, zapowiada się przyjemnie.
   Papirus Cezara Jean-Yves Ferri, Didier Conrad, Rocznica urodzin Asteriksa i Obeliksa Rene Goscinny, Albert Uderzo Dwa brakujące tomy serii o walecznych Gallach jako uzupełnienie kolekcji.
   Elegantki, truciciele i inne ziółka. Zwariowany atlas roślin, Narwańcy, uwodziciele, samotnicy. Atlas tych, co fruwają, skaczą i nurkują Adrienne Barman To dwie bardzo kolorowe i ciekawe książki, choć zabrakło mi w nich nieco tekstu, króciutkich opisów. Niemniej jestem z nich bardzo zadowolona. 
   Zwierzyniec Jerzy Bralczyk Ta książka chodziła za mną od czasu premiery, więc w końcu się u mnie pojawiła.


   Oblężenie Arturo Perez Reverte Ta książka już od jakiegoś czasu była na mojej zakupowej liście, aż w końcu dorwałam ją w antykwariacie za kilka złotych.
   Życie średniowiecznej rodziny Frances Gies, Joseph Gies Uzupełnienie średniowiecznej serii.
   Morderstwo na plebanii Agatha Christie W trakcie przeprowadzania i ustawiania na nowo biblioteczki, odkryłam, że nie mam u siebie pierwszego tomu przygód panny Marple. Trzeba było nadrobić braki.
   Pan Piłsudski Michaił Bułhakow Od czasu lektury Fatalnych jaj, polowałam na inne teksty autora Mistrza i Małgorzaty, w antykwariacie za grosze.
   Ogród zoologiczny doktora DoLittle'a Hugh Lofting Kolejna część przygód doktora - przyjaciela zwierząt też antykwaryczna zdobycz.
   Reguła przetrwania Vitus B. Droscher Kolejna książka, na którą zwróciłam uwagę w okolicach premiery, a którą teraz dorwałam za przyzwoitą kwotę.
   Atlas grzybów Wiesław Kamiński, Atlas grzybów Helmut i Renate Grunert, Grzyby. Poradnik zbieracza i smakosza Christine Schneider, Maurice Gliem Trzy kolejne grzybowe tytuły - kolekcja rośnie.
   Dziwy świata zwierząt Zuzanna Stromenger Kolejna antykwaryczna zdobycz, zdecydowanie mnie zainteresowała.
   Kocia kołyska Kurt Vonnegut I jeszcze jedna, kolejna powieść autora w mojej kolekcji.
   Nowele antyczne. Wybór I ostatni antykwaryczny łup, bardzo ciekawy przegląd antycznych nowel idealnie wpasuje się w moją półkę z literaturą tego okresu. 


   Jak przetrwać w średniowiecznym Krakowie Agnieszka Bukowczan-Reszut, Jak przetrwać w zabobonnym Krakowie Barbara Faron Dwie książki w ramach uzupełnienia cyklu o średniowiecznym Krakowie, czyli początek rodzinnych zakupów książkowych.
   Apacze Jarosław Wojtczak Książka o najbardziej chyba owianym mitami plemieniu rdzennych mieszkańców Ameryki.
   Zamki państwa krzyżackiego w Polsce Janusz Bieszk Autor słynnej teorii o Wielkiej Lechii, wcześniej napisał książkę o zamkach. Przejrzę i zobaczę.
     Mayflower. Opowieść o początkach Ameryki Nathaniel Philbrick Książka o wyprawie Mayflowera i burzliwych początkach kolonizacji.
   Młot i krzyż. Nowa historia Wikingów Robert Ferguson Wikingowie zawsze rozpalali, niegdyś wioski, teraz wyobraźnię. Zobaczymy jak lektura.
    W poszukiwaniu granic Ameryki Stephen E. Ambrose Kolejna książka popularno-naukowa na temat początków kolonizacji nowego kontynentu.
   Starożytny Rzym od Romulusa do Justyniana Thomas R. Martin Historia starożytnego Rzymu? Czemu nie?
   Inkwizycja Michel Baigent, Richard Leigh Nieco jak z Wikingami, tylko zamiast wiosek rozpalali stosy, co ciekawe w pewnym sensie funkcjonują do dzisiaj.
   Przy stole z królem. od Jagiełły do Elżbiety II Wika Filipowicz Oprawa graficzna zbliżona do średnowiecznej serii autorstwa państwa Gies. Lektura zapowiada się ciekawie.


   Miecze Europy Igor D. Górewicz Historia miecza, klasycznego, od starożytności do schyłku średniowiecza. Brzmi ciekawie, a że pewna księgarnia internetowa miała promocję na książki historyczne (w zasadzie to okołohistoryczne).
   Historia naturalna Europy Tim Flannery Książka z pogranicza historii, zoologii i paleontologii - zawsze!
   Siedem mitów podboju Ameryki Mathew Restall Kolejna książka o odkrywaniu Ameryki, zapowiada się nieźle.
  Dzieje starożytnych Chin Maciej Kuczyński O ile historia Europy, czy Ameryk jest u nas dość popularna, o tyle historia dalekiego wschodu już niekoniecznie. Jestem ciekawa tej pozycji.
   Pierwsze damy antycznego Rzymu Annelise Freisenbruch Kolejny tytuł dotyczący antycznego Rzymu i kolejna interesująca pozycja.
   Maria Konopnicka. Rozwydrzona bezbożnica Iwona Kienzler Kojarzona u nas głównie z literatury ku pokrzepieniu serc, prywatnie daleka była od ideału. Po niedawnej lekturze Brązowników Tadeusza Boya-Żeleńskiego ciekawa jestem kolejnej odbrązowionej postaci.
   Czarna śmierć. Epidemie w Europie Scott Susan, Christopher Duncan Próbowałam sobie ostatnio przypomnieć książkę o podobnej tematyce i tak trafiłam na tę pozycję. Kupiłam, skoro była w promocji.


   Atlas grzybów Robert Hofrichter Kolejny tytuł do kolekcji, tym razem autorstwa Tajemniczego życia grzybów kupiony razem z pozostałymi w pakiecie.
   Atlas grzybów Marek Snowarski Jeszcze jeden atlas w kolekcji, zdjęcia są w niej nieszczególne.
   Poradnik grzybiarza Władysław Wojewoda Okazuje się, że mam tę książkę w poprzednim (nieco pełniejszym wydaniu), no cóż, pójdzie na WOŚP.
   Grzyby Helmut i Renete Grunert Nieco inna, niż na poprzednim stosie, książka o grzybach tych autorów. Miałam taką samą, ale sypała się strasznie, z chęcią podmieniłam.
   Grzyby jadalne i ich trujące sobowtóry  Hans E. Laux Niewielka książka skupiająca się na podobieństwach gatunków.
   Najsmaczniejsze grzyby jadalne praca zbiorowa fińskich autorów, niewielka i ciekawa książeczka.
   Grzyby Aurel Dermek Mam większą wersję tego atlasu, ale z chęcią przygarnęłam miniaturkę. Uwielbiam te ryciny.
   Nasze grzyby Alina Skirgiełło Tę również już miałam, ale będzie idealna do WOŚPowego pakieciku.

   To wszystko, jak widać sporo książek poświęconych historii i spor grzybowych pozycji. Jest co czytać. Kilka pozycji z tego ogromu już za mną, co wydatnie poprawiło mi statystyki czytelnicze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.