niedziela, 14 czerwca 2020

Stosik czerwcowy

   Tegoroczny czerwiec jest u mnie miesiącem spod znaku komiksu, a wszystko za sprawą dwóch rzeczy. Po pierwsze niezwykle kuszącej promocji na Dzień dziecka w Kulturze Gniewu, a po drugie, mojej fascynacji komiksami Tomasza Samojlika. I choć prace tego autora miałam już wcześniej okazję poznać, to dopiero teraz wsiąknęłam w nie bez reszty. W ten sposób właśnie jego dzieła zdominowały mój stosik. Na zdjęciu wygląda to tak.


   Bieszczadzcy mocarze Mateusz Matysiak Przepiękny album o zwierzętach Bieszczad, od tych największych, bo te malutkie, równie pasjonujące. 
   Do bani z takim komiksem Tadeusz Baranowski Najnowsza pozycja autora Antresolki profesorka Nerwosolka, ponownie z nim jako głównym bohaterem. Dla fanów autora, wręcz obowiązkowa. Oprócz samego komiksu, w pakiecie był jeszcze zestaw szkiców (ta niewielka granatowa książeczka powyżej).
   Binio Bill i szalony Heronimo, Binio Bill kręci western i leci w kosmos Jerzy Wróblewski Dwa brakujące tomy przygód polskiego Lucky Luke'a. Rzecz łatwa i przyjemna.
   Ryjówka przeznaczenia, Norka zagłady, Powrót rzęsorka, Zguba zębiełków Tomasz Samojlik Czterotomowa opowieść o małych owadożernych, pełna zabawnych nawiązań  i wiedzy pomocnej w budowaniu świadomości ekologicznej młodego czytelnika. Jestem nimi zachwycona.
   To nie jest las dla starych wilków Tomasz Samojlik Kolejny komiks tego autora, tym razem zbiór kilkunastu krótkich historyjek ze zwierzakami w rolach głównych oczywiście.
   Umarły las, NieUmarły las, Zew padliny Tomasz Samojlik, Adam Wajrak Kolejne trzy komiksy tego autora, tym razem napisane zw wsparciem Adama Wajraka. To wyprawa w świat zgnilizny i rozkładu - podstaw funkcjonowania każdego zdrowego ekosystemu. Oprócz komiksu znajdziemy tu krótkie notki na temat zwierzaków, roślin i zjawisk zachodzących w lesie.
   Jeść zdrowo, żyć dłużej. żywienie osób w starszym wieku Karol Okrasa Zaplątała się tutaj, otrzymana w prezencie, wylądowała na stosie propozycji WOŚPowych.
   Ptaki doliny Biebrzy i Narwi Marek Pióro, Robert Bałdyga To niezbyt wielka opowieść o ptakach zamieszkujących największy nasz obszar bagienny. Oprócz pięknych zdjęć i ciekawych opowieści znajdziemy tu również kody QR, które po odczytaniu przenoszą do bazy nagrań ptasich głosów - świetny pomysł.
   Kalendarz ptaków Marek Pióro Kolejna "ptasia" pozycja u mnie, zbiór opowieści blogera piszącego o ptakach, znam jego wpisy, śledzę fanpage, więc lektury jestem spokojna.
   Czyżyk na drogę Adam Wajrak, Krzysztof Czyżewski, Stanisław Łubieński, Anna Kamińska, Adam Robiński, Lechosław Herz, Piotr Brysacz To zbiór kilku opowieści, wywiadów o ptakach, zapowiada się ciekawie, a była w przyjemnej promocji razem z dwójką powyższych.
   Poezje Halina Poświatowska Kolejny tom z pięknie wydanych polskich poezji. Nie miałam wcześniej kontaktu z jej utworami, ale szybki rzut oka na to jak pisze rozwiał moje wątpliwości.
   Jagiellonowie. Schyłek średniowiecza Sławomir Koper, Niemieckie życie. Byłam sekretarką Geobbelsa Brunhilde Pomsel, Thore D. Hansen Dwa kolejne tomy z kolekcji,prędzej czy później wpadną na listę do przeczytania.

   I jeszcze zupełnie zapomniane przy poprzednim zdjęciu. monoautorsko, skutek kolejnej promocji na Dzień dziecka, a że książki były na mojej liście zakupów już od jakiegoś czasu...


   Wielka księga ptaków, Wielka księga morskich zwierząt, Wielka księga robali Yuval Zommer Mam Wielką księgę ssaków tego autora, a ponieważ przypadła mi do gustu, więc pojawienie się u mnie kolejnych było kwestią czasu.
   Tajemniczy świat pod stopami Yuval Zommer, Charlotte Guillain To z kolei śmiesznie rozkładana książka o tym, po czym tak naprawdę depczemy, gdy chodzimy po łące.

   Komiksy już praktycznie przeczytane, reszta... cóż czeka jak zwykle. Na tę chwilę ugrzęzłam na jednej książce, więc pewnie jeszcze nieco poczekają.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.