poniedziałek, 8 kwietnia 2019

Stosik na początek drugiego kwartału

  Dotarła w końcu do mnie kolejna porcja zakupów. Tym razem są to tylko nabytki, z mojej ulubionej księgarni oraz z nowo odkrytego ulubionego sklepu z grami planszowymi, który idealnie się sprawdził jako źródło dodatków do Carcassonne. Równowaga między literaturą piękną, a tą mniej piękną jest zachowana i wzorem poprzedniego stosu ta pierwsza wcale nie ma zdecydowanej przewagi. Czyżby znak czasów, że tej niepięknej ostatnio kupuję więcej? Z pięknej, typowo dla mnie, w dominancie klasyka i fantastyka.
   Kwiecień nie przyniósł (jeszcze) żadnych recenzentek, więc jest okazja, by nieco skurczyć Poczekalnię, z której to okazji skwapliwie korzystam.
   A na stosie pierwszym znaleźć można:

   Carcassonne. Hrabia, Król i Rzeka, Mosty Zamki i Bazary, Księżniczka i Smok Prawą stronę zdominowały trzy dodatki do kawelkowego świata Carcassonne. Wszystkie trzy znam, bo już niejednokrotnie miałam okazję w nie pograć. Te są moje własne, czekają na sesje z moim najstarszym synem.
   Kompendium i Atlas Świata Dysku Terry Pratchett Przyznam szczerze, że miałam nadzieję tę piękną książkę otrzymać w prezencie. Nikt na to nie wpadł, a ileż można czekać! Przekartkowałam i słowo piękna, to faktycznie pierwsze co przychodzi na myśl. I jeszcze ta cudna mapa...
   Ewolucja piękna Richard O. Prum Tę obszerną pozycję wypatrzyłam w notce zapowiedziowej w Kronice Książkoholika. Szybki przegląd wypadł bardzo obiecująco, ilość przytoczonych źródeł pozwala wierzyć, że autor solidnie przyłożył się do tematu, który sam w sobie jest niezwykle ciekawy.
   Średniowieczna Europa Chris Wickam To kompendium hustorii średniowiecza wpadło mi w oczy z powodu przychylnych recenzji. Kupiona w prezencie, ale i tak zostaje w rodzinnej biblioteczce.
   Kim jest ślimak Sam Maria Pawłowska, Jakub Szamałek, Katarzyna Bogucka Przyznam szczerze, że gdyby nie pewne zamieszanie wokół tej niepozornej książeczki, to pewnie przeszłabym obok niej nawet nie wiedząc o jej istnieniu. A ponieważ tak ujęta tematyka płciowości i preferencji w wydaniu dla najmłodszych wydaje mi się najlepszą drogą z możliwych, nic więc dziwnego, że skusiłam się na tę publikację. Jest to też najmocniejszy kandydat na pierwszą przeczytaną książkę z tego stosu.
   Pretorianie Stalina Piotr Kołakowski, Polacy są najlepsi Johny Kent To dwa kolejne tomy z serii Tajemnice historii. Pierwsza z nich urzeka ogromną ilością źródeł,drugą zaś posiadałam już wcześniej ale w innym wydaniu.
  Każde martwe marzenie Robert M. Wegner A to z kolei uzupełnienie serii, za którą chyba w końcu się wezmę. Przy okazji, kolejna pięknie wydana książka na mojej półce.
   
   Stosik drugi, uzupełniający


   Terra insecta Anne Svedrup-Thygeson Ta książka co chwile migała mi na facebookowych fanpage'ach a że tematyka jest mi bliska, nie mogłam odmówić.
   Wielkie nadzieje Charles Dickens Kolejna z powieści tego autora na mojej półce, trzeba w końcu przyłożyć się bardziej do lektury
   Wspaniałość Ambersonów Newton Booth Tarkington To natomiast zupełny zakup w ciemno. Krótkie przejrzenie kim był autor oraz kredyt zaufania jaki mam do wydawnictwa MG, pozwala wierzyć, że nie pożałuję lektury.
   Karolcia Marta Kruger A to akurat niewinny sprawca całego zamieszania związanego z mikrostosikiem. Następnego dnia po złożeniu pierwszego zamówienia, dowiedziałam się, że jest to planowana lektura dla mojego syna. A skoro już ją zamówiłam, to poczekałam na premierę pierwszej z książek w tej grupie. Pamiętam Karolcię ją z dzieciństwa i mam nadzieję, że synowi również się spodoba.

   Ot i cały stosik. Nie jakiś specjalnie obszerny, ani nawet bardzo imponujący. Jestem jednak mocno przekonana, że nadrabia jakością. Co poza opowieści o ślimaku pierwsze wpadnie mi w ręce, nie mam najmniejszego pojęcia. Poczekalnia pęka w szwach i tuczy się wyśmienicie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.