czwartek, 24 października 2019

Jesienny stos

   Od pierwszych jesiennych zakupów minęło sporo czasu. Jednak jakoś tak wyszło, że nie udało mi się zebrać moich ostatnich nabytków w ładny stosik i czekały sobie, po pierwsze na to, aż w końcu to zrobię, a po drugie na to, by było ich nieco więcej niż jeden skromny stosik. Dominują zakupy, wkradła się jedna nagroda i jedna niespodziewana recenzentka. Historia zbioru z pierwszego zdjęcia jest dość ciekawa, drugie zdjęcie to już normalne, planowane zakupy. 

   Na zdjęciach wygląda to tak:


   Gdy wśród planów na wypad do Warszawy pojawił się Independent Book Festival nie brałam go zbyt poważnie. Tak jednak w końcu wyszło, że pojawiłam się na nim, by zerknąć, co też ciekawego będzie można tam znaleźć. Wśród mnóstwa książek niezależnych, anarchistycznych, feministycznych czy po prostu mocno lewicowych wydawnictw dotarłam w końcu na stoisko pewnego antykwariatu. Nie było to duże stoisko, za to towar był pierwszorzędny. Na próżno było tam szukać drukowanej masowo literatury dla szerokiego grona odbiorców, dominowały książki dobre, o sprawdzonej jakości, klasyków i pisarzy ponadczasowych. Gdy dodać do tego sprzedawcę, który świetnie znał się na swojej robocie... cóż, wraz z towarzyszącym mi Przyjacielem wynieśliśmy sporą reklamówkę książek w zupełnie nieplanowanych zakupach. Na zdjęciu załapały się jeszcze dwie książki z serii historycznej i jeden spontaniczny zakup. Kolejno licząc.

   Stulecie chirurgów, Triumf chirurgów, Godzina detektywów, Ginekolodzy Jurgen Thornwald Seria poświęcona historii medycyny i kryminalistyki. Nie miałam z nią do tej pory styczności, ale chętnie nadrobię, gdyż zapowiada się bardzo ciekawie.
   A ja żem jej powiedziała Katarzyna Nosowska To akurat spontaniczny zakup i choć nie przepadam za autorką jako artystką, to mam nadzieję, że ma coś ciekawego do powiedzenia.
   Gra w klasy Julio Cortazar czyli książka - gra paragrafowa, klasyka literatury iberoamerykańskiej. Obok takich rzeczy nie przechodzi się obojętnie.
   Księga piasku Jorge Luis Borges Oglądając książkę wspomnianą powyżej zostałam zachęcona do kupienia również też. Jak wspomniałam to był naprawdę dobry sprzedawca.
   W oparach absurdu Julian Tuwim, Antoni Słonimski Wypis z różnych niewielkich dzieł Juliana Tuwima, zapowiada się ciekawie.
   Poezje wybrane, Kwiaty polskie Julian Tuwim czyli po raz kolejny ten autor i kolejna poezja na moich regałach.
   Warszawskie dziewczyny, kanały i gołębiarze Stefan Rassalski Zagadki i tajemnice kampanii wrześniowej Eugeniusz Guz Kolejne dwa tomy z kolekcji, niekoniecznie moja bajka, gdyż wolę dawniejszą historię, ale nie wykluczam, że kiedyś po nie sięgnę.


   To już zwyczajne zakupy podyktowane chęcią doczytanie pierwszych dwóch tomów o Domenicu Jordanie. A jak wiadomo pakiet Smart na Allegro to zło.

Autobiografia Agatha Christie Książka, która od jakiegoś czasu była w moich zakupowo - czytelniczych planach, aż tu proszę trafiła się jako uzupełnienie paczuszki.
   Czterdzieści i cztery Krszysztof Piskorski Drugi tom po Zadrze, kiedyś z pewnością przeczytam.
   Zabawki diabła, Diabeł na wieży Anna Kańtoch Dwa brakujące mi tomy o Domenicu Jordanie, z pewnością najszybciej trafią na czytelniczą półkę
   Ines, pani mej duszy Isabel Allende Kolejne dopełnienie Smartowej paczuszki, za jakieś śmieszne pieniądze rzędu kilku złotych.
   Czerwone żniwa Paweł Majka, Radosław Rusak wygrana w jednym z wielu konkursów, pewnie skończy w stosie na WOŚPowe aukcje.
   Powrót do życia. O żałobie i grzybach Long Litt Woon to zupełnie niespodziewana recenzentka przybyła do mnie dzięki aktywności na grupie o grzybach. Już nawet zrecenzowana, wrażenia z lektury całkiem niezłe.
   Spowiedź Stalina. Szczera rozmowa ze starym bolszewikiem Christopher Macht Kozacy zaporoscy Leszek Podhorecki Kolejne dwa tomy z serii, prędzej czy później pewnie po nie sięgnę.

Ot i tyle, kolejny stos zapełniający moje półki. Pocieszająca jest jedynie myśl o niedługim ich odchudzeniu z okazji WOŚPowych aukcji. Póki co Domenic Jordan na topie, po kolejne zapewne kiedyś uda się sięgnąć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.