sobota, 7 grudnia 2019

Podsumowanie listopada

   Nie wiem jak i nie wiem kiedy, ale zapomniałam wrzucić listopadowe podsumowanie czytelnicze, a działo się całkiem sporo. I choć sporo było recenzentek, zdominowanych tym razem przez współczesną poezję, to i znalazło się miejsce na inne książki. Trochę nadgoniłam z literaturą popularno-naukową, a to dzięki odkrytemu w tym miesiącu (lepiej późno niż wcale) wyzwaniu czytelniczemu na Lubimyczytać (udało mi się nawet wygrać książkę niespodziankę). Tak czy inaczej jestem z listy całkiem zadowolona i mam nadzieję, że grudzień - który zaczęłam od dokończenia książki rozpoczętej jeszcze w zeszłym roku, będzie równie udany czytelniczo.

   Na zdjęciu wygląda to tak.


   Darwin. Jedyna taka podróż Jeremie Royer, Fabien Grolleau Komiks o młodym Darwinie i jego podróży na pokładzie Beagle'a. Ładna rzecz i ciekawa przy okazji.
   Terra insecta Anne Sverdrup-Thygeson Opowieść o owadach wszelakich i ich miejscu w naszym świecie. Zdecydowanie bardziej popularyzatorska niż naukowa, ale przyjemna lektura.
   Elizabeth i jej ogród Elizabeth von Armin Przepięknie wydana opowieść o młodej Angielce, gdzieś na pruskich rubieżach (okolice Szczecina). Zachwyca ilustracjami i wzrusza treścią.
   Faust Johann Wolfgang Goethe Był okres strasznej tak nudy w pracy, że potrzebowałam czegoś na szybką lekturę, wyszukałam sobie tę książkę na WolnychLekturach z przekonaniem, że mam ją w domu. Cóż... wtedy jeszcze nie miałam.
   Trucizna Eleanore Herman To książka, którą zabiło jedno bardzo niefortunnie skonstruowane zdanie, jakie w ogóle nie powinno mieć miejsca. Taka gorzka pigułka, po całkiem przyjemnej lekturze.
   Eleonora z Habsburgów Wiśniowiecka. Miłość i korona Janina Lesiak Opowieść o małżonce Michła Korbuta Wiśniowieckiego to kolejna z beletryzowanych biografii autorstwa Janiny Lesiak.Wrażenia raczej dobre, choć bez zachwytu.
    Tylko dla dziewcząt Magdalena Samozwaniec To bardzo ciekawy zbiór krótkich utworów: opowiadań, porad i felietonów, które z założenia uświadamiają młode panny o trudach bycia kobietą początku dwudziestego wieku. Zabawna rzecz.
   Dwie sceny miłosne Oscar Wilde Dwa dramaty, w których parodia miesza się z przesadą a patos z tragedią tworząc wyjątkową zabawę formą.
    Przygody pana Krzysztofa Wiszowatego na obczyźnie Walery Przyborowski Niewielkie nowelka historyczna, zaczynająca się niczym klasyczna opowieść płaszcza i szpady
   Serce na pół Iwona Ivesse-Pino Niewielki tomik przeciętnej współczesnej poezji. Przeczytać można, ale to nie moja liryczna bajka.
    Niebieski nieobecny Stefan Tycjan Tyczyna z poezji, po którą sięgnęłam ostatnio, tej najbliżej do mojej wrażliwości.
   Grawitacja myśli. Wiersze Karolina Tokarska-Leszczuk Kolejny tomik przyjęty bez większego zachwytu.
   Horyzonty Piotr Grzelak I ostatni ze zbiorów współczesnej poezji. Znów nie moja liryczna bajka.
   O jedno ciało za dużo Ellis Peters Udało mi się sięgnąć po kolejny tom przygód brata Cadfaela. Podobnie jak z poprzednim, najpierw dokładnie zarysowane zostały realia, a dopiero potem rozpoczęła się kryminalna zagadka.
   Kiedy wieloryby miały nogi Dixon Dougal, Hannah Bailey Książka, na którą trafiłam przypadkiem, a która zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie. Syn ją dosłownie pożarł, nie mogąc się oderwać.

   I to już wszystko. Na sztuki całkiem sporo, na strony też niemało. Zasadniczo jestem zadowolona, bo udało się sięgnąć po kilka dojrzewających u mnie na półkach książek. Nie żeby nie zostały mi inne, ale zawszeć to odrobinę mniej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.