poniedziałek, 7 września 2020

Stosiszcze powakacyjne

To miała być niewielka notka i niewielki stosik, przynajmniej tak było w planach jakoś w lipcu, a potem jak zwykle. Z jednej strony chęć podsumowania co tam u mnie nowego, z drugiej zaś oczekiwanie na kolejną nadchodzącą paczuszkę. I wyszło jak wyszło. Stosiszcze (bo przecież nie stos, a tym bardziej nie stosik) rozrosło się do monstrualnych rozmiarów, zasilone dwiema niewielkimi książkowymi imprezami, sporą porcją recenzentek i zakupami planowymi. Oczywiście wciąż jeszcze są książki, które planuję w najbliższym czasie dokupić, ale cóż... dam sobie nieco czasu. A póki co, zdjęcia wraz z opisem poniżej.

Wrzucając zdjęcia chronologicznie wypada zacząć od pierwszego stosu połowicznie recenzenckiego.

Nasz las i jego mieszkańcy, Z naszej przyrody Bohdan Dyakowski - To dwie pięknie wydane książki o polskiej przyrodzie, wchodzą mi ostatnio takie pozycje bardzo dobrze, te choć napisane dość dawno, wciąż pozostają aktualne.

Mąż i żona Wilkie Collins  Miałam nadzieję przytulić ją jako recenzentkę, nie wyszło, więc kupiłam, na powieści tego pana nie trzeba mnie namawiać.

Tętniące serce Selma Lagerlof Tu analogiczna historia a po dobrych wspomnieniach z Gostą Berling, nie wahałam się za bardzo.

Tajemnica dorożki Fergus Hume Początki kryminału? Zawsze! Wzięłam w ciemno licząc na przyjemną lekturę.

Vera Elizabeth von Armin bardzo mi pasują powieści tej autorki, więc czemu by nie dokupić kolejnej.

Topiel Jakub Ćwiek Uwielbiam książki tego autora, a ponieważ pamiętam bardzo dobrze powódź na Odrze w 1997 roku, więc z wielką przyjemnością poczytam o tym, jak wyglądała ona z jego perspektywy.

Bruderszaft ze śmiercią Boris Akunin Przytuliłam do recenzji całe pięć (dziesięć) tomów i zrobiły na mnie bardzo dobre wrażenie. Zdecydowanie nie żałuję lektury.

Oplątani Mazurami Katarzyna Enerlich To kolejna recenzentka, tym razem skromna, ale i przyjemna.

Cztery Urszula Kiełczewska Również recenzentka i kolejne moje spotkanie ze współczesną poezją, bez zachwytów.

Jasne słońce o brzasku. Birma Kacper Soszka Lubię czasem sięgnąć po książkę podróżniczą, choć z reguły biorę je jako recenztki a kupuję rzadko. Ta sprawiła mi sporą przyjemność.

Tropy Franciszek Mirandola Początki polskiej fantastyki to również coś, co zawsze witam z szerokimi ramionami.

W czwartym wymiarze Antoni Lange Podobnie jak poprzednia to również przygarnięta z wielką chęcią recenzentka. Lubię ten niedzisiejszy styl.

Stosik drugi, zakupowy

Atlas grzybów Patrycja Zarawska - Kolejny atlas grzybów w mojej biblioteczne, cieszy oko i niesie sporo ciekawych informacji. Dorwany za grosze w dyskoncie.

Atlas polskich parków narodowych, Atlas gór polskich Barbara Zygmańska Również groszowy, marketowy zakup. Spodobały mi się te przewodniki, więc po przekartkowaniu przygarnęłam.

Abominacja Dan Simmons Chyba już kiedyś wspominałam, że mam słabość do Vesperowych wydań.

Dobre żony Louisa May Alcott Małe kobietki wspominam dobrze, więc po kolejną część też pewnie sięgnę.

Ignacy Padarewski Iwona Kienzler, Tatarzy Leszek Podhorecki Dwie kolejne odsłony cyklu książek okołohistorycznych to dobre uzupełnienie kolekcji.

Wybór bajek i satyr Ignacy Krasicki Wprawdzie to typowo lekturowe wydanie, a za takimi nie przepadam, ale okazało się, że nie mam ani bajek ani satyr tego autora, więc trzeba było nadrobić niedopatrzenie.

Wyspa doktora Moreau Herbert George Wells Mam tę książkę w innym wydaniu, ale to jest takie piękne.

Kolejny stosik jest maleńki, miał być kończącym lipcową notkę.


Opowieści niesamowite. Literatura francuska, Opowieści niesamowite. Literatura rosyjska, Opowieści niesamowite z języka niemieckiego To seria, na którą łakomym okiem spoglądałam już od jakiegoś czasu, więc w końcu kupiłam. Same dobre nazwiska, czekam na sporą dawkę dobrych wrażeń.

Stosik kolejny, to już zakupy na Nadmorskim pleneru czytelniczym, jaki odbył się jak co roku w Gdyni


Wyprawa Shackeltona William Grill To pięknie wydana powieść graficzna o odkrywaniu Antarktydy, piękna i wartościowa.

Atlas turystyczny Bieszczady, Tatry polskie, Dolny Śląsk, Prowansji i Lazurowego wybrzeża, Pragi Kolejne atlasy turystyczne do kolekcji, po śmiesznie niskich cenach. Ładnie wydane, ciekawie skomponowane, podejrzewam, że będą w użyciu.

Wiedźmun. Tom I. Słodki zapach potwora o zmierzchu, Bartnik Ignat Tomasz Samojlik Tego autora nie mijam obojętnie, tym bardziej gdy cena zachęca.

To jest wojna. Kobiety, Fundamentaliści i Nowe średniowiecze Klementyna Suchanow Reportaż o tym, w jak kiepskiej sytuacji były i są kobiety, nie tylko w tym kraju.

Kolejny stos i dalsza część zakupów, internetowych i tych z Pleneru czytelniczego.


Pionierzy. Ludzie, którzy zbudowali Amerykę David McCullough Książka o osadnikach w Ameryce, brzmi bardzo dobrze.

Jedna krew Stefan Darda A to akurat wygrana w którymś z facebookowych konkursów. Może przeczytam, może od razu poleci do WOŚPowych paczuszek.

Krystyna Skarbek Jarosław Molenda, Stanisław August. Mąż wszystkich żon Iwona Kienzler, Piastowie Sławomir Koper I jeszcze trzy tomy z serii.

Tajemnica broszki z opalu Fergus Hume Kolejna zdobycz z pleneru i ponownie ten autor, trzeba będzie w końcu bliżej się z nim zaznajomić.

Kacper dorasta Monica Peitix, Cristina Losantos Książka edukacyjna dla dorastających chłopców, prędzej czy później bywa potrzebna.

Jane Austen w domu Lucy Warsley Biografia jednej z moich ulubionych pisarek, to brzmiało zbyt kusząco, by się oprzeć.

Kolejny stosik to prawie w całości zakupy na Literackim Sopocie, czyli jeszcze jednej książkowej imprezie.


Odpowiedz mi Anke Kuhl, Katherina von der Gathen Zabawna, mądra i bez zbędnego nadęcia, idealna lektura dla młodych dociekliwych.

Noc sów, Jej wysokość gęś Jacek Karczewski W sumie nie planowałam tego zakupu, ale nie żałuję, pierwsza już za mną, a druga raczej długo czekać nie będzie.

Kuna za kaloryferem Adam Wajrak, Nuria Selva Fernandez Wielka księga prawdziwych tropicieli Adam Wajrak O pierwszej z nich czytałam wcześniej, drugiej nie znam, natomiast lektura Wilków pozostawiła po sobie na tyle pozytywne wrażenia, że nie wahałam się przed zakupem.

Uczniowie Hipokratesa. Tom I. Doktor Bogumił Ałbena Grabowska To wygrana w konkursie, ale proza wokół historii medycyny brzmi interesująco.

Nasza powstańcza młodość Małgorzata Czerwińska-Buczek Bermudzki trójkąt śmierci Henryk Mąka Następne dwie odsłony kolekcji, z drugim z autorów miałam już niegdyś do czynienia i wspominam nieźle.

Tesla W. Bernard Carlson Biografia niezwykłej postaci już od czasów zapowiedzi przykuła moją uwagę, a ta książka była jednym z planowanych zakupów, na Literackim Sopocie w całkiem przyjemnej promocji.

Wyspa niebieskich lisów. Legendarna wyprawa Beringa Stephen R. Brown Opowieść o Przebijaniu się przez Arktykę

Drugi z recenzenckich stosów, idealnie na jesień.



Kury. Czyli krótka historia o wspólnocie Laurent Cardon Wielka formatem, niewielka objętością, ale za to bardzo treściwa metafora społeczeństwa.

Jestem leworęczny i co mi zrobisz Michel Piquemal, Jacquez Azam Mam w domu jednego małego mańkuta, zresztą książka już wcześniej zwróciła moją uwagę, więc jak mogłam przytulić recenzentkę, to czemu nie.

30 znikających trampolin Dorota Kassjanowicz A ta mnie skusiła intrygującą formą, zobaczę jak mi przyjdzie lektura.

Krew. Medyczne i kulturowe aspekty na przestrzeni dziejów To zbiorowa praca, będąca w pewnym sensie zapisem zeszłorocznej konferencji pod tym samym tytułem. Brzmiała na tyle ciekawie, że wzięłam.

Śląski kopciuszek Gabriela Anna Kańtor Nieźle wspominam Ławeczkę księżnej Daisy, więc i tu liczę na niezobowiązującą i przyjemną lekturę.

O hultajach, wiedźmach i wszetecznicach Bohdan Baranowski Ta książka, jako jedna z cyklu już wcześniej przykuła moją uwagę, ale jakoś nie po drodze mi było, by ją kupić. Recenzentkę przytuliłam z prawdziwą przyjemnością.

Starsza pani znika Ethel Lina White Ta książka również wzbudziła moje zainteresowanie, ale jakoś nie mogłam się przemóc, by ją kupić. 

Minas Warsaw Magdalena Kozak Dobrze wspominam Nocarza, ale pewnie nie paliłabym się do zakupu, więc tu również przygarnięcie recenzentki było dobrą opcją.

Krew imperium Brian McClellan Po lekturze dwóch poprzednich tomów Bogów prochu i krwi, sięgnięcie po najnowszy było wręcz koniecznością, tym bardziej, że dobrze mi się czytało Trylogię magów prochowych.

W 80 podróży dookoła świata Marcin Wolski Jak zawsze w przypadku podróżniczych, kupić, bym nie kupiła, ale lekturę zaryzykuję.

Ostatni już dzisiaj stos, to skutek zaplanowanych zakupów książek, które również wypatrzyłam na Literackim Sopocie, a które postanowiłam kupić później oraz skutek bardzo przyjemnej promocji od Wydawnictwa Poznańskiego.


Rzeki Peter Goes Tę zoczyłam na Literacki Sopocie i mnie zachwyciła, zresztą na pozycjach od Dwóch sióstr jeszcze nigdy się nie zawiodłam.

O rety! Przyroda świata Tomasz Samojlik Uzupełnienie pierwszej O rety! Przyroda, którą polecałam w ramach książek przyrodniczych dla dzieci.

Balticarium Natalia Uryniak To wydawnictwo, które odkryłam na Literackim Sopocie, w którym na ciekawej promocji zdobyłam trzy kolejne tytuły, ten w całości poświęcony Bałtykowi

Ćwiczenia z przyrody Deyrolle. cz. 2 Durand Anne Flore To ciekawa pozycja łącząca w sobie reprodukcje historycznych rycin i zadania dla nieco starszych dzieci. Zachwyciła mnie, szkoda tylko, że pierwsza część jest już niedostępna.

Ale drzewa! Zuzanna Malinowska Tu również oprócz ciekawostek przyrodniczych aż kipi od pięknych rycin. Uwielbiam tego typu wydawnictwa.

O rety! Zadania małych przyrodników Tomasz Samojlik Uzupełnienie książek O rety! przyroda w formie bloku z zadaniami. Rzecz niewielka, ale bardzo przyjemna.

Monty Python Autobiografia według Monty Pythona John Cleese Pierwsza z czterech książek z promocji od Poznańskiego, bogato ilustrowana, więc ciężko było się oprzeć.

Bestiariusz. Zwierzęta Witold Wargas Niezmiennie zachwycona Bestiariuszem słowiańskim od jakiegoś czasu planowałam zakup uzupełnienia go o zwierzęta.

Człowiek który zrozumiał naturę Andrea Wulf Opowieść o wyprawie Alexandra von Humbolta brzmi bardzo kusząco.

Ptaki nie znają granic Noah Stryker Ta książka już od jakiegoś czasu była na mojej liście, tym bardziej, że jego Rzecz o ptakach przyniosła wiele dobrych wrażeń.

Ukryty geniusz zwierząt Katharina Jacob Tę książkę również od jakiegoś czasu miałam w planach, w końcu postanowiłam je zrealizować.

Trauma Tola Chorak Debiut w postaci dwunastu opowiadań, zobaczymy, czy da się czytać.

Radziwiłłowie Witold Banach Przegląd przez jeden z ważniejszych polskich rodów szlachecki, brzmi interesująco, tym bardziej, że za pół ceny.

Śmiech ma po matce. Tajemnice genów Carl Zimmer Genetyka zawsze była pociągająca, skoro można było kupić w dobrej cenie, nie wahałam się.

I to na szczęście koniec. Muszę pamiętać, by notki stosikowe dorzucać częściej. Niektóre z tych książek już za mną, inne wciąż czekają na swoją kolej. Recenzje z czasem pojawią się na blogu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.