czwartek, 14 listopada 2019

Listopadowy zbiór

   Listopad już w połowie, więc pora najwyższa, by po zebraniu tego co mi się na półkach zalęgło do kupy, wrzucić tu porządkowego posta, aktualizując przy okazji moją Poczekalnię. A trochę się nazbierało, nieco recenzentek, zdominowanych przez współczesną poezję - tak wyszło. Trochę zakupów, znów poszukiwałam jednej książki, a przykleiło się kilka innych - pakiet Smart to zło. Do tego drobna promocja w jednej ze stacjonarnych księgarni - od wieków nie robiłam zakupów w takowej. Tak czy inaczej dwie kupki książek się uzbierały i wypadałoby je w końcu zaprezentować.

   Pierwszy stos, zakupowy - historyczny


   Jak zdobyto dziki zachód Jarosław Wojtczak, Historia luksusu Peter McNeil, Giorgio Riello, Dziwactwa i sekrety władców Polski Iwona Kienzler Kolejne trio z serii Deagostini i Bellony, czyli ponownie kilka historycznych pozycji, w przyjemnej oprawie i uzupełnienie cyklu. Kiedyś z pewnością po nie sięgnę.
   Narodziny cywilizacji Wysp Brytyjskich Wojciech Lipoński  To znów książka historyczna, za śmieszne pieniądze kupiona w księgarnianej promocji.
   Niewygodne związki Jerzy Besala  I następna pozycja z historią, a że książki Jerzego Besali, które czytałam wspominam dobrze, więc i tu mam nadzieję na dobrą lekturę.
   Zdobywcy. Jak Portugalczycy zdobyli Ocean Indyjski i stworzyli pierwsze globalne imperium Roger Crowley Nabyta na tej samej promocji opowieść o podbijaniu Ameryk.
   Na krańce świata. Podróż historyka przez historię Norman Davis Znane nazwisko amerykańskiego historyka było jednym z motywatorów do zakupy książki.
   Kochanki, księżne, królowe Iwona Kienzler Kolejna książka tej autorki, również nabyta za niewielkie pieniądze, choć nie wiem, czy docelowo nie zdubluje mi się z serią historyczną wspomnianą powyżej.



   Przypadki Idziego Blasa Alain Rene Lasage Dokupione do kompletu z resztą allegrowej paczki, stare powieści zawsze mają u mnie dobrze.
   Darwin. Jedyna taka podróż Jeremie Royer, Fabien Grollieau To w sumie prowodyr recenzenckiego zamówienia, komiks o podróży Darwina na pokładzie Beagle'a, Ciekawa rzecz, ale nie z takich, które urzekają.
   Szkoła uczuć Gustaw Flaubert Kolejny nabytek na dokładkę, do paczki, no ale temu autorowi nie potrafię odmówić.
   Fizjologia małżeństwa Honore Balzac Podobnie jak temu, geneza zakupu tej książki jest identyczna.
   Dwie sceny miłosne (Salome, Tragedia Florencka) Oscar Wilde A już temu w zupełności, po tym jak urzekł mnie w opowiadaniach o Lordzie Arturze Saville i Upiorze rodu Canterville'ów. 
   Faust Johann Wolfgang von Goethe To prowodyr zakupów, zaczęłam czytać w pracy, w ramach wolnych lektur przekonana, że mam ją w domu. Nie miałam. Trzeba było nadrobić.
   Eleonora z Habsburgów Wiśniowiecka. Miłość i korona Janina Lesiak Druga w tym stosie recenzentka to fabularyzowana biografia małżonki Michała Korybuta Wiśniowieckiego.
   Przygody pana Wiszowatego na obczyźnie Walery Przyborowski To niewielka dziewiętnastowieczna opowieść awanturnicza, również recenzentka.
   Niebieski nieobecny Stefan Tycjan Tyczyna Drugi już w moich rękach tomik poezji tego autora i najlepsza z poezji, którą czytałam w tym miesiącu.
   Grawitacja myśli. Wiersze Karolina Tokarska-Leszczuk Niewielki tomik ze stanowczo zbyt często użytym słowem "Istenienie".
   Horyzonty Piotr Grzelak najgrubszy z tomików, ale najmniej wyróżniający się z nich wszystkich.
   Serce na pół Iwona Ivosse-Pino I ostatnia z recenzenckiej poezji, też bez większych rewelacji.
   Gospoda pod królową Gęsią nóżką. Przygody księdza Hieronima Coingnarda  Antonio France Kto u mnie bywa, wie, że mam słabość do starych, dawno napisanych książek.
   Herman i Dorota Johann Wolfgang von Goethe Jak jednej książce tego autora powiedziałam tak, to nie odmówię drugiej.
   Kobieta i paw David Herbert Lawrance I znów autor, którego nie mijam obojętnie, więc wzięłam.

Jak widać recenzentek aż tak wiele nie ma, a że i objętościowo nie są imponujące, więc i już udało się przeczytać wszystkie. Z pozostałych rzeczy sporo historyczne literatury popularnonaukowej, takim u mnie również dobrze. Po co sięgnę w pierwszej kolejności, nie mam pojęcia, jak zawsze.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.