wtorek, 19 marca 2013

Książkowe nabytki marca- część II

   Dziś kolejny odcinek o moich książkowych zdobyczach, które zalęgły się na mych regałach w tym miesiącu. Dziś stosik wymianowo-prezentowo-Allegrowy. W gruncie rzeczy tylko klasyka, po polsku i nie tylko.

Licząc od spodu:

  Czarny tulipan Aleksander Dumas Kolejna powieść tego pana zdobyta na wymianie. Nie miałam jeszcze okazji, by ją przeczytać. Czeka cierpliwie na swą kolej.
   Złota czara Henry James Tę dostałam w prezencie urodzinowym, była zresztą na liście moich upragnionych książek. Czeka cierpliwie, razem z kilkoma innymi powieściami tego pana.
   Rodzina Thibault  Roger Martin du Gard Wszystkie cztery tomy zdobyte na wyminie. Nie mam pojęcia o czym to będzie ani jak będzie się czytać. Mam nadzieję, że nie rozczaruje mnie ta francuska, wczesnoXX -wieczna saga rodzinna. Jak to mówią miłość jest ślepa, jak widać moja sympatia do literatury dawnej również.
   Dżuma Albert Camus Klasyk, który pamiętam jeszcze z czasów licealnych. Jedna z nielicznych lektur, którą udało mi się wtedy przeczytać. Wspominam miło i jak znalazła się okazja, by przygarnąć za niewielkie pieniądze, to się skusiłam.
   Dziewica i cygan, St Mawr David Herbert Lawrence Przygarnięta na wymianie kolejna powieść, a w zasadzie dwie w jednym tomie, tego autora. Miło wspominam powieści Kochanek Lady Chatterley oraz Synowie i kochankowie. Czeka na swoją kolej, razem z książką Zakochane kobiety tegoż autora.
   Hamlet, A midsummer night's dream William Shakespeare Dwie sztuki Szekspira zdobyte w wersjach oryginalnych. Mam na nie wielki apetyt, ale w sumie nie wiem, kiedy zacznę je czytać, gdyż jakby nie było, będzie to niejakie wyzwanie. Pierwszą z nich zawsze lubiłam i czytałam już wielokrotnie. Tę drugą bardzo miło kojarzę, ze świetnym przedstawieniem wystawianym w Teatrze Muzycznym w Gdyni, a którego współtwórcą był Leszek Możdżer. Widziałam też dwie świetne ekranizacje, choć żadna z nich nie umywa się do wspomnianej adaptacji. Niestety nie posiadam jej w wersji polskiej, nad czym mocno ubolewam i co na wszelkie możliwe sposoby próbuję zmienić.
   Pride & Predujice Jane Austen Oryginalna wersja jednej z moich ulubionych powieści. Podobnie, jak dwie poprzednie oraz Dżuma wymieniona wcześniej zdobyta za bardzo małe pieniądze. Czeka cierpliwie, aż dojrzeję do tego wyzwania.
   Pułapka na myszy, Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie, Pani McGinty nie żyje Agatha Christie Pierwsza z nich to zbiór opowiadań, z których tylko tytułowego nie miałam w innych tomach. Druga, to powieść z Herkulesem Poirot, która mi się zdublowała, ale ponieważ za wszystkie trzy zapłaciłam jak za jedną, więc nie wydziwiałam. Zwłaszcza, że duplikat już znalazł nowy dom. Ostatnia, to powieść, której nie miałam wcześniej okazji przeczytać i której do tej pory nie było na moich półkach. Jestem z niej zadowolona. Wszystkie trzy już przeczytałam.

   To tyle na dzisiaj, następny (albo i następne) stosik wkrótce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.