poniedziałek, 24 czerwca 2013

Książkowe nabytki czerwca- część czwarta i chyba już ostatnia

   Dziś znów dotarło do mnie kilka paczuszek, a w piątek przyszła mega paka od mojej ulubionej użytkowniczki LC, z którą wymieniłam już niejedną ogromną paczkę i na pewno jeszcze niejedną wymienię. Poniżej stosik, w którym dla odmiany gości nie tylko literatura piękna ale i co nieco brzydkiej, znaczy się popularno-naukowej, też znalazło tu sój dom.


  Klasycznie zacznę opisywać stosik od samego dołu.
  Encyklopedia Dzikich Zwierząt, Równiny trawiaste Catherine Nicolle Tego tomu mi brakowała w kolekcji, a chyba każdy mól książkowy z bólem patrzy na luki w kolekcjach. Okazja do przygarnięcia się trafiła, więc nie pogardziłam, zwłaszcza, że seria jest całkiem przyzwoita. Przejrzałam z chęcią, co nieco poczytałam, kiedyś się może skuszę na przeczytanie w całości.
   W krzywym zwierciadle Maciej Stuhr Wygrana w konkursie na lubimyczytac, pracą konkursową był właśnie skecz, który zamieściłam jakiś czas temu. Odpowiada mi humor Macieja Stuhra, choć jakoś nie czytałam do tej pory zbyt wielu jego felietonów. Czas to nadrobić, mam spory apetyt na tę pozycję.
   Północ kontra Południe Juliusz Verne Dostałam jako gratis do wymiany. Muszę się w końcu zabrać za książki tego autora, gdyż ich ilość rośnie w zastraszającym tempie.
  Cymbeline, król Brytanii, Perykles Władca Tyru Wiliam Shakespeare Są takie nazwiska, obok których nie potrafię przejść obojętnie. Jednym z takich nazwisk jest właśnie nazwisko tego pana. Obie przygarnęłam na wymianie i mile zaskoczyło mnie ich wydanie. Spodziewałam się wydania broszurowego, a tu sztywna oprawa i obwoluta, choć pewnie po prostu nie doczytałam opisu książki, jak znam siebie.
   Odcięte głowy władców Elwira Watała Dawno, dawno temu, gdy miałam w swym życiu krótki epizod polegający na pracy w księgarni zwróciłam uwagę na tę autorkę, jednak nie zainteresowała mnie na tyle, bym zechciała zakupić jej książki. Trafiła się okazja na wymianie, nie wahałam się ani chwili, zwłaszcza że oddałam jakże znienawidzony skrót Trzech muszkieterów.
   Za króla, ojczyznę i garść złota Anna Brzezińska, Grzegorz Wiśniewski To kolejna pozycja z wymiany. Bardzo mi odpowiada styl pisania tej autorki i mam nadzieję, że jej współpraca w duecie będzie równie magiczna, co solowe prace.
   Olaf, syn Auduna (dwa tomy) Sigrid Undset W sumie przygarnęłam je nieco w ciemno. W poczekalni wciąż czeka Krystyna córka Lavransa. Mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie ani jedna, ani druga pozycja.
   Teatr II Molier Zbiór pięciu sztuk mojego ulubionego francuskiego komediopisarza, zdobyty na wymianie. Wprawdzie dwie z nich mam w innych wydaniach (Skąpiec i Mieszczanin szlachcicem) ale te co mam należą, do wydań typowych dla lektur, za którymi nie przepadam. Ponadto już ostrzę sobie zęby, choć bardziej adekwatnie byłoby oczy, na te trzy komedie, których jeszcze nie czytałam. Pozostanie mi do upolowania pierwszy tom Teatru.
   Klin Joanna Chmielewska Przygarnięta niejako jako dopełnienie, nie dla mnie a dla rodziców. Mnie ta pani jakoś nie oczarowała.
   Zaginiony horyzont James Hilton Tę moja mama nabyła w taniej książce. Ja bym jej pewnie nie kupiła, choć nie wykluczam, że kiedyś po nią sięgnę. Póki co nie wyląduje w mojej Poczekalni.

   No i to już koniec dzisiejszego stosika. W pewnym sensie przeraża mnie tempo w jakim nowe książki pojawiają się u mnie w domu, a z drugiej każdy nowy tytuł witam z taką dziecięcą radością. To chyba powinno się leczyć...

4 komentarze:

  1. No to masz co czytać :) miłej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie widzę nic dla siebie, życzę przyjemnego czytania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć. Zostałaś przeze mnie nominowana do Liebster Blog Award, czyli do zabawy. Po więcej informacji zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam oglądać stosy książkowe :) Masz co czytać na najbliższe dni :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.