piątek, 1 stycznia 2021

Nowy rok, nowa... a nie stara ja i nowy stos uzbierany jeszcze w zeszłym roku

Zakończenie roku zawsze obfituje w nowe pozycje na moich regałach. Okazji jest sporo, promocji również, mnożą się więc książki i planszówki. Sporo recenzentek i zaskakująco sporo nowych książek, przy prawie zerowej reprezentacji książek używanych. Tym się chyba wyróżnia ten stos, od tego, który już powoli się kształtuje (ach te WOŚPowe aukcje!), no ale ten pojawi się pewnie jakoś w połowie lutego. 

Oczywiście, zapraszam też na moje WOŚPowe aukcje, książki, puzzle, trochę gier - czyli ktoś musi odejść, aby przyjść mógł ktoś ;). Część z tego co jest na tym stosie już czeka na nowy dom, cóż tak to bywa.

No ale kolejno


Zaczynamy skromnie:

Dom. O domowym gotowaniu, domowych sprawach i domowym szczęściu - książka gratis z Lidla, wzięłam i już wystawiłam, nawet nie pokusiłam się o odfoliowanie.
Horyzont Jakub Małecki - Już dawno była w planach, ale ktoś potrzebował dopchać coś do koszyka w SQNowej księgarni, więc z chęcią dołączyłam
Queen. Królewska historia Mark Blake Książki o zespołach muzycznych bywają różne, ale są w domu osoby ze słabością do Queen, więc jest i książka
Drzewa. Przewodnik Collinsa Oven Johnson, David More Do kompletu z Ptakami, piękna i wyczerpująca temat, w sam raz dla mnie. Dostałam w prezencie i zdecydowanie był to trafiony prezent.
Ucieczka w dzicz Erin Hunter - o tej serii słyszałam sporo dobrego, syn miał ją w maratonie czytelniczym, przeczytał błyskawicznie, następne części już do mnie idą. 



Stos recenzencki - można było poszaleć, to zaszalałam, zostają ze mną trzy książki, reszta już szuka nowych domków.

Komin pokutników Jan Długosz - lubię książki o zdobywaniu szczytów, zwłaszcza wspomnienia ludzi, którzy wierzchołki Tatr, Alp, Uralu, Karakorum, czy Himalajów zdobywali te pięćdziesiąt lat temu, lub jeszcze wcześniej, gdy białych plam i nowych dróg  było jeszcze bardzo dużo, a sprzęt pozostawiał sporo do życzenia. Nie wahałam się, biorąc tę książkę, a lektura była przyjemnością.
Wyraz uczuć u ludzi i człowieka Karol Darwin Była, wzięłam, gdyby nie było prędzej, czy później i tak bym kupiła.
Księga magii praca zbiorowa - Opowiadania fantastyczne, niby już dawno żadnych nie czytałam, niby z chęcią wzięłam, ale coś mi nie idzie czytanie
Molly Agnieszka Lingas-Łoniewska - Typowy romans, przeczytałam w jeden dzień i przypomniałam sobie, czemu nie sięgam po takie książki, była strasznie irytująca.
Ariol. Pies zawodowiec, Ariol. Tyberiusz kontratakuje Emmanuel Guibert - Komiksy o małym osiołku i jego szkolnych przygodach. 
Gry miejskie Zdzisław Drzewiecki - współczesna poezja, całkiem niezła okraszona bardzo przyjemnymi grafikami
Pół żartem pół serio Krzysztof Papużyński - I znów poezja, ale nie zachwyciła tak jak poprzednia.
Życiem jest chwila Agnieszka Świderska - Poprzednie spotkanie z tą autorką było znacznie bardziej udane.
Piekło w uśmiechu Marcin Piotr Wójcik - nie mam pojęcia po co ta książka powstała, absolutnie nic nie wnosi.
Instytut bombowy teorii Tom Gauld - Bardzo lubię komiksy tego autora i od dawna śledzę jego fanpage, gdybym miała jednak kupić ten komiks, długo bym się wahała, ale jak mogłam dostać recenzentkę.


Zakupowo prezentowa część.

Duma i uprzedzenie, Rozważna i romantyczna, Opactwo Northanger, Perswazje Jane Austen Zbiorcze wydanie krótszych powieści autorki znalazłam w dyskoncie. Wahałam się, ale wzięłam, tym bardziej, że trzy spośród tych powieści miałam w wydaniu nie najładniejszym (oczywiście też poleciały na WOŚP), a mnie pozostaje poszukać ładniejszego wydania Emmy, po w sumie tylko to mi zostało w kieszonkowej wersji.
Ptaki puszczy białowieskiej. Opowieść o mieszkańcach niezwykłego lasu Adam Zbyryt, Adam Wajrak - Do kompletu z Ptakami doliny Biebrzy i Narwii, równie piękna, również pozwalająca na posłuchanie bohaterów. Póki co jedynie przejrzałam, ale zachwyca.
Trele na morelach. o czym ptaki śpiewają, świergolą i pimpilą Marek Pióro - Była w bliżej nieokreślonych planach zakupowych, ale zamawiając poprzednią dorzuciłam i tę w sklepie wydawcy.
Historia wojen gdańskich Robert F. Barkowski - Zakup przypadkowy, nie mój, ale zasilił rodzinną biblioteczkę, nie mam wobec niej specjalnie wygórowanych oczekiwań.
Samochody w PRL. Prototypy Tomasz Szczerbicki - Kupiona w księgarni, nie przeze mnie, ja aż za dobrze wiem, że książki Vespera kupuje się bezpośrednio u nich. W każdym razie mąż zadowolony i czyta z przyjemnością.
Skiba. Ciągle na wolności Krzysztof Skiba, Jakub Jabłonka, Paweł Łęczuk - śledząc działalność artystyczną i publicystyczną Skiby zawsze go lubiłam, więc z chęcią poczytam co nieco. No i mieliśmy tę samą polonistkę, która zawsze ciepło go wspominała. 


Ciąg dalszy prezentowo zakupowy

Daj gryza Daniel Mizieliński, Aleksandra Mizielińska - Książka o jedzeniu dookoła świata napisana i narysowana przez cenionych przeze mnie autorów. Nie sposób było przejść obojętnie.
Fungarium. Muzeum grzybów Katie Scott, Ester Gaya - tej wypatrywałam od pierwszej zapowiedzi. Uwielbiam tę serię, no i jest o grzybach, czego chcieć więcej?
Co budują zwierzęta Emilia Dziubak Bardzo sobie cenię książki tej autorki, spodziewałam się czegoś w stylu Niezwykłych przyjaźni w świecie roślin i zwierząt, mile mnie zaskoczyło, że jest obszerniejszą lekturą.
Na placu budowy, Jedziemy na wycieczkę Doro Gobel, Peter Knorr Mój trzylatek uwielbia inną obrazkową książkę tych autorów, Mikołaj przyniósł mu dwie kolejne i szybko stały się ulubionymi.
Historia nauki i techniki  praca zbiorowa - Encyklopedyczna dawka ciekawostek z historii nauki. Brzmi nieźle, syn zweryfikuje.
To o czym dorośli ci nie mówią, bo pewnie sami tego nie wiedzą: Kosmos, Sztuczna inteligencja Boguś Janiszewski -  Dwie kolejne książki edukacyjne jakie po świętach zawitały na moich półkach. Wyglądają interesująco.


Prezentowo -WOŚPowa część

Polskie pociągi pancerne 1921-1939 Adam Jońca - Ta część historii technicznych militariów brzmi bardzo interesująco, a publikacja jest imponująca
Motyle. Opowieść o wymierających gatunkach Josef H. Reicholf Już od jakiegoś czasu była w zakupowych planach i Mikołaj dobrze wiedział czego szukać.
Flea. Acid for the Children. Wspomnienia legendarnego basisty Red Hot Chili Peppers - Mówi się, że bez Flea nie było by Red Hotów i wcale mnie to nie dziwi. Jego wspomnienia kupiłam mężowi w prezencie, zwłaszcza, że posiada on ze trzy gitary basowe i czasem nawet z nich korzysta.
Siedem promieni Jessica Bendinger - Wspominałam powyżej, że unikam współczesnych romansów, no cóż, nie każdy o tym wie. Książka z pewnością znajdzie nowy dom.
Fortuna i namiętności. Klątwa Agnieszka Gutowska-Adamczyk - Taak, ta również już szuka nowego regału.
Zemsta najlepiej smakuje na zimno Joe Abercrombie - Kolejna książka tego autora na moim regale wylądowała za sprawą WOŚP. Już prawie zapomniałam, że była takowa, a tu proszę, przeglądałam i znalazłam.
Gucio się cieszy Aurelie Chien, Chow Chine Maleńka książka o przesłodkim jednorożcu i jego emocjach. Również prezent.


Planszówkowo

Kameleon - Brzmi jak całkiem interesująca gra imprezowa, trafiła do mnie, bo nie przyjęła się u szwagierki.
Azul. Letni pawilon - I w ten sposób seria Azul jest u mnie w komplecie. Prezent świąteczny.
Wsiąść do pociągu. Amsterdam-- Kolejne pociągi mini, również kupiłam na prezent.
Mafia - A ten klasyk znalazłam w dyskoncie za nie za duże pieniądze. Myślę, że znajdzie się okazja by pograć.
Rummikub - Jako dziecko chętnie w nią grałam, karciany remik też wypełnił mi niejedną godzinę, próbuję zarazić nią syna.
Carcassonne. Cyrk objazdowy - Kolejny z dodatków do klasyka, jeszcze nie rozegrany, ale na pewno pogramy
Magazynier - jak upakować wszystkie towary w magazynie? W tej grze mniej więcej o to chodzi, zobaczymy na ile grywalna
Smart Games. IQ Stars - nie załapała się na zdjęciu, ale przecież też zawitała w moich progach. Logiczna łamigłówka, pozornie prosta, ale bardzo wciągająca.

Jak widać pewne rzeczy się nie zmieniają, więc nowych książek i gier przybywa. Recenzentki prawie wszystkie już za mną, a po co sięgnę w następnej kolejności nie mam najmniejszego pojęcia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.