środa, 27 lutego 2013

Książkowe nabytki lutego- część 3, ostatnia

   "I przyszedł czas, gdy żywcem pochowana została hrabina..." Znaczy się nie do końca tak, ale jakoś ten cytat mi tu się wepchnął. A czas oczywiście przyszedł na zamkniecie lutowych nabytków. Na zdjęciu jest kilka styczniowych zaległości, ale dominują pozycje pozyskane w lutym. Znów głównym źródłem jest tania książka, zbyt często tam przechodziłam w tym miesiącu, karmiąc demona książkowego zakupoholizmu.


  Na pierwszy ogień książeczki dla dzieci, które przycupnęły obok stosiku, potem reszta, kolejno od dołu:

   Warzywa Emilie Beamount, Nathalie Balineau Książeczka, którą mój syn dostał od cioci, bardzo mu się podoba i lubi do niej zaglądać.
   Dwa koguty Aleksander Fredro Nabytek z taniej książki, kupiłam dla syna i dla siebie. Taką już mam słabość do klasyków, ponadto tego wiersza nie znałam wcześniej. Synkowi podobają się ilustracje
   Okulary Julian Tuwim Podobnie, jak poprzednia nabyta w taniej książce. Wprawdzie wierszyk o panu Hilarym znam bardzo dobrze, jednak książeczka wydana jest ładnie i syn chętnie ją przegląda.
   Effie Briest Theodor Fontane Tą książkę porzuciła kuzynka, więc przygarnęłam w me gościnne progi. Czytałam ją już kiedyś i spodobała mi się.
   Woroszyłowgrad Serhij Żadan Wygrana w konkursie, w którym na wygraną zupełnie nie liczyłam. Nie do końca są to moje klimaty. Książka już znalazła nowy dom, może zdążę ją przed odesłaniem przeczytać, choć jakoś mocno mi się nie pali.
   Bruhl Ignacy Kraszewski Książka przygarnięta na wymianie w ramach uzupełniania biblioteczki o powieści tego pana. Nie mam ambicji uzbierania wszystkich jego dzieł, ale udało mi się wymienić książkę, której na pewno bym nie przeczytała.
   Preria oraz Pionierzy James Fenimore Cooper Dwa z pięciu tomów cyklu o Sokolim Oku. Brakuje mi Ostatniego Mohicanina oraz Pogromcy zwierząt. Tę pierwszą posiadam w jakiejś skrótowej wersji, a wolałabym w oryginale. Obie nabyłam w taniej książce.
   Martwe dusze Mikołaj Gogol Nabyta w taniej książce rosyjska klasyka, czeka na swoją kolej, a że kolejka do przeczytania ma dziwną tendencję by się rozrastać miast kurczyć, więc nie wiem, kiedy przyjdzie jej pora.
   Pani na Czachticach Jozo Niznansky Zdobyta na wymianie powieść słowackiego autora. Skusiła mnie tematyką, lubię historyczne powieści. Mam zamiar przeczytać, choć prawdopodobnie puszczę ją dalej w obieg.
   Powrót Wolanda Witalij Rucziński Książka zapowiadana jako kontynuacja Mistrza i Małgorzaty. Mnie by to pewnie nie skusiło, na moją mamę podziałało. Może kiedyś przeczytam, może nie.
  Cesarzowa orchidea Archee Min Mama kupiła w ulubionym markecie Polaków, raczej ją przeczytam, gdyż lubię dalekowschodnie, historyczne klimaty.
   Moje życie w Haremie Jillian Lauren Podobnie jak poprzednia nabyta przez mamę w tym samym miejscu. Tej raczej nie przeczytam. Jest wielce prawdopodobnym, że będzie niedługo szukała nowego domu.
   Sprawa sromotnej dziedziczki, Sprawa nerwowej żałobniczki, Sprawa haczyka z przynętą oraz Sprawa upartej kłamczuchy Erle Stanley Gardner Klasyka kryminału, wszystkie zdobyte w taniej książce. Wszystkie czekają tylko aż po nie sięgnę.
   Pierwsze śledztwo Maigreta, Maigret i żona kasiarza oraz Maigret i przybysz z Krakowa Georges Simenon Kolejne kryminały tego pana. Podobnie jak powieści Gardnera wymienione powyżej tylko czekają aż się do nich dobiorę. Również pochodzą z taniej książki.

I tym zamykam lutową listę nabytków, wprawdzie jest szansa, że jeszcze jutro dotrą do mnie jakieś książki, ale ponieważ szansa jet minimalna, a stosik z tego miesiąca i tak już się strasznie rozrósł, więc zostawię je na marzec.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.