czwartek, 14 lutego 2013

Książkowe nabytki stycznia- część 1

   Była już informacja, o tym co zdążyłam przeczytać w styczniu, dziś napiszę o ile wzbogaciłam moją kolekcję z początkiem roku 2013. A że nazbierało się tego dość sporo, to i  jest o czym pisać. A źródła? Głównie wymiany poprzez lubimyczytac ale też kilka okazjonalnych zakupów. Ponadto kuzynka nieco odchudziła swą biblioteczkę i niechciane nabytki u mnie znalazły nowy dom.

   Stosik pierwszy:
   Czyli patrząc od dołu:
- Dwa tomy z serii Tajemnice zwierząt, którą uważam za jedną z lepszych serii książek popularnonaukowych dla dzieci. Gdy sama byłam dzieckiem potrafiłam wydać całe kieszonkowe na kolejny tom. Udało mi się przygarnąć na wymianie tomy: W górach i Na wsi.
- Nemezis Isaac Asimov Czyli fantastyka zza oceanu przygarnięta od kuzynki. Nie wiem, czy ją przeczytam, bo science fiction nie należy do mych ulubionych gatunków, ale może kiedyś?
- Niewiarygodne przygody Marka Piegus Edmund Niziurski Klasyka polskiej powieści dla młodzieży. Wypatrzyłam tanio w Biedronce, a takim okazjom nie potrafię odmówić. Czeka w kolejce, aż zacznę czytać dziecku.
- Inne okręty Romuald Pawlak Kolejna zdobycz z wymiany. Przygarnęłam dając duży kredyt zaufania, ponadto mam słabość do polskiej fantastyki.
- Dym i lustra Neil Geiman Czyli też nabytek z wymiany. Do tej pory mój jedyny kontakt z tym panem ograniczył się do Dobrego Omenu, którego był współautorem. Nadarzyła się okazja, więc postanowiłam zawrzeć z nim bliższą znajomość.
- Daisy Miller oraz Dom na placu Waszyngtona Henry James A tego pana to bardzo lubię, przeczytałam już kilka jego powieści i jego styl bardzo mi się spodobał.  Gdy nadarzyła się okazja upolować dwie jego powieści na wymianie, skorzystałam.
- Demon ciemności Tanith Lee Kolejna pozycja, która opuściła dom mej kuzynki. W tym stosie wyjątkowa o tyle, że już kiedyś miałam okazję ją przeczytać a ponieważ urzekła mnie swym klimatem, przygarnęłam.
- Trzy stygmaty Palmera Eldrichta Philip K. Dick Podobnie jak poprzednia przywieziona została od kuzynki. Przytuliłam ją bardziej dlatego, że jest klasyką science fiction, niż z rzeczywistej potrzeby serca. Może kiedyś znajdę dla niej czas.
- Frida Barbara Mujica To kolejna zdobycz z wymiany. Film o tej meksykańskiej malarce uważam za bardzo dobry, ciekawe na ile przypadnie mi do gustu jej zbeletryzowana biografia?
- Przebudzenie Kate Chopin Ponieważ kuzynka postanowiła wypowiedzieć jej umowę najmu, zamieszkała u mnie, z czego jestem bardzo zadowolona. Więcej pisałam o niej dwa dni temu.
- Karin, córka Monsa Mika Waltari To akurat zdobycz pochodząca z Taniej książki, którą niedawno otworzyli w centrum Gdańska. Ponieważ lubię powieści historyczne, a mama poleciła mi tego pana, książka znalazła u mnie dom, zwłaszcza że kosztowała grosze.

   Na dziś to wszystko. Pozostałe dwa stosiki pojawią się na blogu na dniach. Czekają między innymi na ładniejsze zdjęcia. Nie mam pewności, czy część z tych książek nie będzie wkrótce szukać nowego domu, póki co mieszkają u mnie i ich nie wyganiam.

2 komentarze:

  1. Ej, ale te okręty to o czym? Chcę to ja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://lubimyczytac.pl/ksiazka/47556/inne-okrety

      Tu masz opis książki, jak przeczytam, to wrzucę coś od siebie ;)
      Czytałam inną książkę Pawlaka i nie byłą zła.

      Usuń

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.