sobota, 16 lutego 2013

Książkowe nabytki stycznia- część 3 ostatnia

   I przyszedł czas, by opisać ostatni styczniowy stosik. Tu w przeciwieństwie do pozostałych dwóch dominują biografie. Większość książek z poniższej kupki pochodzi z wymian, jedną otrzymałam. No i pokusiłam się w końcu o wyjęcie aparatu, więc zdjęcie jest w dużo lepszej jakości:


   Podobnie, jak poprzednio opisy zacznę od dołu.
Najcenniejszy klejnot, Diabelski pomiot, Lwie serce, Ulubieniec narodu, Zdobywca Indii, Boś lud swój pomordował George Bidwell Szereg świetnie napisanych biografii  których bohaterami są postacie ścisłe związane z historią Wysp Brytyjskich. Mam zamiar zgromadzić wszystkie biografie napisane przez Bidwella. Póki co jestem na dobrej drodze. Te trafiły do mnie dzięki wymianie.
- Ojciec chrzestny z Sherwood Angus Donald Alternatywna historia o najsłynniejszym angielskim rabusiu. Przygarnęłam z wymiany z myślą o mamie, która bardzo chwaliła sobie drugą część powieści.
- Siła strachu Alistair MacLean Kolejna książka przygarnięta z myślą o mamie, która bardzo lubi powieści tego pana. Ja raczej po nią nie sięgnę, nie przepadam za powieścią sensacyjną.
- Ulana, Historia o Januszu Korczaku i pięknej Miecznikównie, Interesa familijne, Starosta warszawski Ignacy Kraszewski Z powieści tego płodnego, polskiego pisarza przeczytałam póki co jedynie Hrabinę Cosel. Ponieważ czytało mi się ją dość dobrze, postanowiłam bliżej zapoznać się z twórczością tego pana. Wszystkie pochodzą z wymiany.
- Awantura o Basię Kornel Makuszyński Tę powieść czytałam jako dziecko, w końcu imię zobowiązuje. Ponadto bardzo lubię twórczość tego pana. Przygarnęłam z myślą o dziecku, a także dla własnej przyjemności.
- Pippi wchodzi na pokład, Pippi na Południowym Pacyfiku Astrid Lindgren Uwielbiam książki tej pisarki. Cykl o Pippi należał do moich ulubionych lektur dzieciństwa. Skoro mogłam przygarnąć, przygarnęłam.
- Sprawa Saint-Fiacre Georges Simenon Ten kryminał dostałam w prezencie. Lubię klasyczne kryminały, z tym panem jednak nie zdążyłam jeszcze zawrzeć znajomości. Mam nadzieję, że podejdzie mi jego styl a intrygi kryminalne będą ciekawe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.