niedziela, 12 października 2014

Stosik na październik

   Przez ponad połowę września, czekałam aż dotrą do mnie zamawiane do recenzji rozmaitości, a te jak na złość, szły bardzo długo, by październik przywitać istnym deszczem nowych książek. Zaczęło się niewinnie, a niewiele było trzeba i nową przesyłkę od wydawnictwa powitałam słowami "znowu".

   A na zdjęciach moje nowe nabytki wyglądają tak:



   Pierwszy stosik, to głównie zakup własny, plus kilka recenzenckich pozycji, które pasują mi tutaj gabarytami. A od dołu licząc:
   Najpiękniejsze. Kobiety z obrazów Małgorzata Czyńska Książka przybyła do mnie dzięki LC, nie spodziewałam się jej, aż tak szybko. Póki co urzekła mnie wydaniem.
   Niedokończone opowieści Charlotte Bronte Do tej pory przeczytałam wszystko, co wyszło spod pióra tej autorki, jestem szalenie ciekawa, jakich historii nie udało jej się zakończyć. 
   Życie prywatne elit Drugiej Rzeczpospolitej, Wielcy zdrajcy od Piastów do PRL, Afery i skandale w Drugiej Rzeczpospolitej Sławomir Kopeć Te trzy pozycje oraz ta, którą widać powyżej, to efekt biedronkowej wyprzedaży. Wzięłam nieco w ciemno, choć już kiedyś wpadł mi w oko ten autor,
   Niewyjaśnione zagadki historii Polski Romuald Romański Kolejne historyczna pozycja. Apetyt na nią mam spory.
   Kłamca 2,5. Machinonachia Jakub Ćwiek Podobnie, jak "Niedokończone opowieści" poniżej, to dwie książki zakupione w ramach empikowej promocji 3 w cenie 2. Musiałam na szybko kupić prezent urodzinowy, a że i tak miałam nieco punktów Payback do wydania, więc postanowiłam upiec kilka pieczeni na jednym ogniu. Obok dumnie prezentuje się Kłamcianka towarzyska, gra karciana dołączona w pakiecie do książki. Nie miałam jeszcze okazji zagrać, ale mam nadzieję, szybko się to zmieni.
   Turban Mistrza Mansura Marek Kochan To pierwsza z książek, którą w tym miesiącu zamówiłam od Sztukatera. Zaintrygowała mnie ta książka, ciekawa jestem, jak będzie z lekturą.
   Hektor Steve Barnes Kolejna z książek od Sztukatera. przeczytana już dwukrotnie, synowi się spodobała, mnie również. Recenzja wkrótce.


   Stosik drugi, to już tylko pozycje recenzenckie, w większości od Sztukatera. Kolejno:
   Rewolwery i pistolety. Encyklopedia współczesnej krótkiej broni palnej  Aleksander B. Żuk Z początku zaskoczyła mnie wielkość paczki, którą dostałam od Sztukatera, dość szybko wyjaśniło się, czemu była tak ciężka. Gdy zamawiałam tę książkę, myślałam przede wszystkim o tym, że spodoba się mężowi, a ja jakoś spróbuję ją przełknąć. Nie wiem, czy dam radę, spodziewałam się bardziej pozycji albumowej i przede wszystkim w mniejszym formacie, a tu niespodzianka.
   Wszechświat w skorupce orzecha Stephen Hawking Kolejna rzecz, którą wzięłam z myślą o mężu, ale sama z równą chęcią przeczytam. Wydana jest przepięknie, mam nadzieję, na naprawdę interesującą lekturę.
   Przeżyłem, więc wiem. Nieznane kulisy wypraw wysokogórskich Ryszard Szafirski Kolejna pozycja, po którą sięgnęłam z ciekawością. Gęsto okraszona pięknymi zdjęciami.
   Owca w krzaku dzikiej róży Katarzyna T. Nowak Krótka wycieczka w stronę polskiego romansu, nie spodziewałam się, że to aż tak króciutka powieść.
   Ripper. Gra o życie Isabel Allende Uwielbiam tę pisarkę za "Dom duchów", miałam okazję przeczytać też kilka innych powieści jej autorstwa. Ciekawa jestem, jak sprawdzi się w zupełnie odmiennej scenerii. Otrzymana, zaskakująco szybko od LC.
   Tajemnica morskiej latarni Santa Montefiore To kolejna recenzencka pozycja od LC. Przeczytana i zrecenzowana już nawet, notka czeka cierpliwie na publikację.
   Ani słowa prawdy Jacek Piekara Również do recenzji od LC, książka, której nawet się nie spodziewałam. Przeczytałam w wielką przyjemnością, a recenzja kiedyś się pojawi.
   W poszukiwaniu grzmiącego smoka Sophie Shrestha Ostatnia z pozycji od Sztukatera. Przepięknie ilustrowana, Dość szybko się za nią wezmę. więc wypatrujcie recenzji.

   Jak widać, klęska urodzaju. Ale jak mawiają, od przybytku głowa nie boli, więc cieszę się z każdej książki ze zdjęć powyżej. Radość nieco tylko przesłania mi, wciąż niedoczytana, "Ziemia obiecana", ale i ją powolutku nadrabiam. Mam tylko nadzieję, że wyrobię się w terminach z recenzowaniem.

8 komentarzy:

  1. "Ani słowa prawdy"! Uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie klęska urodzaju ;)

    Przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  3. O, Ćwiek... Akurat Kłamca mi się nie spodobał, ale może skusiłabym się na grę w Kłamciankę ;) Piekarę mam w dalszych planach, może na nadchodzącym w marcu Pyrkonie skuszę się na jakieś książki tego autora ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nic specjalnie mnie nie zainteresowało, jednak muszę przyznać, że w tym miesiącu czytać będziesz raczej "cegiełki" ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe stosiki - miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako fankę Bronte, na pewno spodoba Ci się jej biografia :) Właśnie zrecenzowałam ją u siebie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widze dość trudne pozycje, ale nie wątpie w to, ze równie przyjemne jak te prostsze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile super książek.. Miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.