piątek, 6 września 2019

Stosik powakacyjny

   Przyszły ostatnio dwie niemałe paczuszki z książkami, więc najwyższa pora by zaprezentować i opisać powakacyjny stosik, a właściwie stos. Nazbierało się recenzentek, książek z kolekcji historycznej od DeAgostini, trafiło do mnie latem kilka nagród, a co gorsza zdarzyło mi się znów buszować na Allegro, na zasadzie, a nuż coś mają? I mieli, książkę Topora, której jeszcze nie miałam, a zamawianie jednej książki za dwadzieścia złotych przy pakiecie Smart to nie jest dobry pomysł. Skutek był taki, że książek przyszło dwadzieścia sześć.

   Licząc kolejno zacząć muszę od stosu głównie recenzenckiego z sierpnia, który w podobnej dość formie widniał na podsumowaniu, tu jest uzupełniony o kilka tytułów:


   Chata za wsią Józef Ignacy Kraszewski  książka, która wyróżniać się będzie w mojej kolekcji tego autora, gdyż większość jego powieści poszczycić się może dość odległym czasowo wydaniem. Cieszy, że wydawnictwo MG sięgnęło też po rodzimych klasyków.
   Dwa bieguny Eliza Orzeszkowa Również książka wydawnictwa MG, które zdominowało ten stos. To również moje pierwsze spotkanie z tą autorką.
   Na bezdrożach tatrzańskich Mariusz Zaruski Książka o tym, że Tatry bywają groźne, napisana przeszło sto lat temu doczekała się świeżutkiego i całkiem ładnego wydania.
   Cztery kobiety Paul Hayse obok takich propozycji trudno przejść obojętnie, a dawne powieści nie z kręgów anglosaskich mają dla mnie tym większy urok, że nie są zbyt częste.
   Syreny z Tytana Kurt Vonnegut Kolejny "pierwszy raz " z autorem, zdecydowanie udany. Wydanie też niczego sobie z tą sztywną oprawą i obwolutą.
   Ławeczka księżnej Daisy Gabriela Anna Kańtor Lat temu dwadzieścia miałam okazję zwiedzić pałac w Pszczynie, tym bardziej pokusiłam się o lekturę w której odgrywa on swoją rolę.
   Góry Kaczawskie słowem malowane Krzysztof Gdula To druga pozycja z recenzentek, wydana nie przez MG. Jest dokładnie o tym, co sugeruje tytuł.
   Krwawa róża Nicholas Eames Nagroda w którymś z licznych facebookowych konkursów, zapowiada się nie najgorsza fantastyka.
   Sojusz Hitler-Stalin Eugeniusz Guz, Życie prywatne i erotyczne w starożytnej Grecji i Rzymie Sławomir Koper, Niewyjaśnione zagadki historii świata Romuald Pawlak, Historia roślin jadalnych Jarosław Molenda Kolejne cztery tomy z serii, ostatni z nich już kiedyś czytałam, nawet i recenzję tu na blogu znaleźć można.

   Stosiszcze drugie to skutek szaleństw Allegrowych


   Przygody kapitana Singletona Daniel Defoe Jeden  z tych autorów, których książki kupuję, by kiedyś przeczytać. I kiedyś to zrobię.
   Portret Suzanne Roland Topor  Ot i cały sprawca zamieszania. Książeczka maleńka formatem, ale dla tego autora nie potrafię zdobyć się na obojętność.
   Złotowłosa Mika Waltari Z tym jest jak z Danielem Defoe, poleca mi go mama, więc wiem, że mogę być pewna lektury.
   Saga o Nibelungach Karl Treumund Już od dawna miałam tę książkę w planach zakupowych, no i się trafiło.
   Przyjaciel wesołego diabła Kornel Makuszyński Miłe wspomnienia z dzieciństwa i dobre wrażenia z lektur już w wieku starszym sprawiają, że jest to kolejne nazwisko z kredytem zaufania.
   Obrazki Gabriela Zapolska Kolejna bardzo stara książka i nowelki Gabrieli Zapolskiej, przy których mam zamiar się dobrze bawić.
   Biała gwardia, Życie pana Moliera Michaił Bułhakov Długo znany mi był tylko z Mistrza i Małgorzaty, nie tak dawna lektura  Fatalnych jaj. Diaboliady przypomniała mi o tym pisarzu i zachęciła by sięgnąć po nie tak znane dzieła.
   Pinikio Carlo Collidi Tak się złożyło, że czas kupować szkolne lektury, znalazłam nawet przyjemne wydanie w jednym z marketów.
   Nowele Bolesław Prus Analogiczna historia, cena kusząca, wydanie bez zbędnych "ułatwień" jak te umieszczane w wydaniach GREGa.
   Wiersza dla dzieci Julian Tuwim Mam jeden tomik jego wierszy dla dzieci, ale choć piękniejszy oprawą, to znacznie skromniejszy zawartością. Nie wahałam się ani chwili.
   Szczęśliwy książę Oscar Wilde Opowiastki dla dzieci autora, którego dosłownie od kilku dni pokochałam za Zbrodnie lorda Artura Savile.
   Baśnie, Piękna pani i brzydki pan Magdalena Samozwaniec O ile pierwsza książka to typowa pozycja dla dzieci, autorka napisała swoje wersje kilku klasycznych baśni, o tyle po drugiej spodziewam się tego, co u tej autorki najlepsze - satyrycznego i trafnego obrazu społeczeństwa.
   Takie sobie bajeczki, Stalky i spółka Rudyard Kipling Kolejne dwie książki młodzieżowo dziecięce i kolejny autor, któremu ufam nieco w ciemno.
   Dom o siedmiu szczytach Nathaniel Hawthorne I jeszcze jedna pozycja w ciemno, mam nadzieję, że się nie zawiodę.
   Powrót do Howards End Edward Morgan Forster Najbardziej rozpoznawalna powieść tego autora, zdecydowanie warta mojej uwagi.
   Ghazuah Karol May Kupiona nieco z rozpędu, jak pozostałe, za niewielkie pieniądze.
   Człowiek który wraca z daleka Gaston Leurox Książka autora Upiora w operze, nie przechodzi się obok takiej rzeczy obojętnie.
   Dzwonnik z Notre Damme Victor Hugo Skrócona wersja Katedry Marii Panny w Paryżu tego autora, tym razem zaadaptowana dla dzieci.
   Ewunia. Pomywaczka, Na królewskim dworze, Nad modrym Dunajem Józef Ignacy Kraszewski Kolejne trzy tomy tego autora w mojej kolekcji.
   Kocham Cię, Lilith Radek Rak Kupiona nieco w ciemno za niezbyt wielkie pieniądze, autora dobrze wspominam z opowiadania w Legendach polskich.
   Wybór nowel, Iwetta Guy de Maupassant I znów jeden z tych autorów, których nie pomijam.
   Eros na Olimpie Jan Parandowski Mity greckie w wersji nieocenzurowanej, wchodzę (!) w to.

Poniżej wrześniowy stos recenzencki (prawie całość), więc i plany na najbliższe lektury (doprawdy nie wiem, kiedy się tak rozrósł)


   Ostatni żubr, Bardzo dzika opowieść Tomasz Samojnik O ile się zdążyłam zorientować obydwa komiksy są mocno poświęcone ochronie środowiska.
   Bez wyjścia Wilkie Collins, Charles Dickens Miałam nie brać recenzentek przez jakiś czas, ale tej pozycji nie potrafiłam odmówić.
   Siedem ekscelencji i jedna dama Aleksander Piskor Zaintrygowała mnie ta książka, zbiór mikrobiografii siedmiu ważnych Polaków
   Diabeł w maszynie Anna Kańtoch Trochę od środka cyklu, no ale zobaczmy.
   Tomik poezji z rękawa Ewa Anna Oleksiuk Czyli kolejna przymiarka do współczesnej poezji.
   Baśń o wężowym sercu albo wtóre słowo o Jakóbie Szeli Radek Rak Książka zbiera same dobre opinie, trzeba to zweryfikować, ale ogólnie nadzieje mam spore.
   Czerwona nitka, Dr Orłowski prowadzi śledztwo Zygmunt Zeydler-Zborowski To będzie kryminalny miesiąc, jakoś tak wyszło tym razem.
   Demon wyścigów Stanisław A. Wotowski Kryminał z przedwojennej Polski - biorę!
   Pająk Marek Romański Kolejny niemłody polski kryminał, czemu nie?
   Śmierć nad Donem Johantan Trigg, Zdrajcy, donosiciele i konfidenci w okupowanej Polsce Andrzej Zasieczny, Życie miłosne polskich królów z dynastii Wazów Iwona Kienzler Kolejne trzy tomy z kolekcji.

   I ostatni mikrostosik konursowy, dwie książki, jedna planszówka


  Szczury Wrocławia. Kraty, Szczury Wrocławia. Szpital  Robert Szmidt Dwie części opowieści tego autora o zombie we Wrocławiu, brzmi kusząco.
   Fabryka czekolady Dwuosobowa gra karciana o tworzeniu idealnej czekolady.

   Jak widać trochę się nazbierało, więc i Poczekalnia znowu spuchła. Ech... kiedyś znajdę czas na wszystkie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.