wtorek, 19 marca 2019

Stosik lutowo-marcowy

   Po styczniowych szaleństwach w zamawianiu książek, obiecałam sobie małą przerwę w zakupach. Pech jednak chciał, że przewinęło mi się przez facebooka kilka interesujących pozycji na fanpage'ach wydawnictw, no i kupiłam... A jak już zamawiać, to wiadomo, że jednej nie ma sensu. No i w ten sposób znów mam się czym chwalić jeśli chodzi o nowe pozycje na moich regałach. Tym razem dominuje literatura popularno-naukowa, a beletrystyki jest bardzo mało. a w szczegółach wygląda to tak. 
   Stosik pierwszy - wyłącznie zakupowy.


   54 puzzle W lesie Emilia Dziubak - Zachwyciła mnie książka Rok w lesie tej autorki i jak tylko zobaczyłam, że Nasza Księgarnia ma zamiar wydać puzzle, to wiedziałam, że muszę je kupić dzieciakom. Są zachwycone, ja w sumie również.
   Drzewo Katarzyna Bajerowicz - Prace tej ilustratorki zachwyciły mnie przy okazji Opowiem Ci mamo, co robią mrówki, aż sama się sobie dziwię, że przegapiłam premierę Drzewa, cieszę się, że na nią trafiłam, przeglądając ofertę ulubionej księgarni.
   Zbrodnie robali, Zbrodnie roślin Amy Stewart - Pierwsza z nich mignęła mi jako marcowa zapowiedź, wyszukanie drugiej było dziecinnie proste. Jestem pełna optymizmu jeśli chodzi o te pozycje.
   Wendigo i inne upiory Algernon Blackwood - Jedyna przedstawicielka literatury pięknej na tym zdjęciu, klasyka opowiadań grozy, już wcześniej wpadła mi w oko, byłam nawet pewna, że już ją zdążyłam zakupić wcześniej.
   Księga matematycznych tajemnic, Gabinet matematycznych zagadek Ian Stewart - Również mignęły mi zapowiedzi pierwszej z nich, zainteresowałam się, wyszukałam wcześniejszą pozycję. Przekartkowałam jak przyszły, pierwsze wrażenia mam bardzo dobre, choć raczej jest to lektura do zaglądania niż do czytania od deski od deski.

   Stosik drugi - głównie zakupowy


   Atlas przygód dinozaurów, Atlas przygód zwierząt Emily Hawkins, Rachel Williams, Lucy Letherland - Ponownie znana już z tego stosu historia, zapowiedź, przegląd, co by tu jeszcze, zamówienie i bezgraniczny zachwyt. Muszę je jeszcze zweryfikować jeśli chodzi o treść, ale wizualnie są przepiękne.
   Harda horda. Antologia opowiadań To akurat recenzentka, jedyna w tym stosiku, budziła moje zainteresowanie, ale nie na tyle wysokie, bym się skusiła na zakup. Niemniej jestem bardzo ciekawa treści, zwłaszcza, że akurat wydawnictwo SQN ma u mnie spory kredyt zaufania jeśli chodzi o jakość wydawanych pozycji.
   Geniusz ptaków Jennifer Ackerman - Ta książka wpadła mi w oko już jakiś czas temu, w końcu ją kupiłam, jestem dobrej myśli.
   Sztuczna broda świętego Mikołaja Terry Pratchett - Nie wiem, czemu nie kupiłam jej wcześniej, ale wyszło tak, że przyszła do mnie w rocznicę śmierci Terry'ego. Nie mam wątpliwości, że przypadnie mi do gustu.
   Pióra Thor Hanson - I jeszcze jedna zapowiedź, już ostatnia tutaj,o merytorykę książki się nie obawiam, mam nadzieję, że czytać się będzie dobrze.
   Łoś. Urodziwy brzydal Wojciech Misiukiewicz - Jego książka o Bobrze, mnie zachwyciła, zdjecia w tej również oczarowują. To recenzentka, co jest o tyle fajne, że sama mogłabym na nią nie trafić.

I ostatnia część stosiku, zakupwowo-recenzencka


   Spowiedź Hitlera. Szczera rozmowa z Żydem Christopher Macht - DeAgostini wraz z Belloną ruszyło z serią historyczną, no skusiłam się, bo proponowane pozycje mają całkiem niezłe noty, a historia też potrafi mnie zainteresować. Tom pierwszy to niekoniecznie mój ulubiony okres w historii, ale z chęcią sięgnę.
   Złoty pociąg i tajemnice skarbów Polski Włodzimierz Antkowiak - To już bardziej moje klimaty.
   Niewyjaśnione zagadki historii Polski Romuald Romański - To również.
   Piraci z Karaibów Henryk Mąka - A to już w ogóle, co z miłymi wspomnieniami po lekturze Admirałów polskiej floty budzi optymizm.
   Rzeźnicy i lekarze Lindsey Fitzharris - To również ciekawa pozycja, prezent urodzinowy, tym co mnie już na wstępie bardzo pozytywnie zaskoczyło, to ogrom źródeł, do jakich odnosi się ta pozycja.
   Napiwek za przyjaźń Maciej Blada - trzecia i przedostatnia przedstawicielka literatury pięknej w tym zestawieniu. Niewiadoma, mam nadzieję, że miło zaskoczy.
   Infamia Maciek Jakubski - Jak powyżej, recenzentka, Kolekcję pośmiertnych portretów wspominam bardzo dobrze, tu póki co mam spory problem z okładką (poprzedni tom miał dużo bardziej mi odpowiadającą stylistykę), ale lektura upływa przyjemnie. Jestem dobrej myśli.
   Gabinet matematycznych zagadek. Część II Ian Stewart - W ulubionej księgarni nie było, więc dokupiłam osobno kolejną porcję na rozruszanie szarych komórek.

  Tak więc prezentuje się całe moje stosisko na zakończenie pierwszego kwartału tego roku. Zaskoczyła mnie ogromna przewaga literatury popularno - naukowej, ale jak widać, na taką w tej chwili u mnie przyszła pora. Na cztery przedstawicielki literatury pięknej, trzy są recenzentkami, książek dla dzieci też nie ma tym razem aż tak wiele. Jest za to sporo wizualnie pięknych pozycji, zwłaszcza na drugim zdjęciu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.