niedziela, 9 czerwca 2019

Stosik (miał być malutki) na początek czerwca

   Jakoś tak wyszło, że spośród majowych premier, które mnie interesują tylko jedna zaplanowana była na koniec miesiąca. W związku z tym postanowiłam, że w czerwcu książek kupować nie będę. W tym celu skutecznie omijałam stronę mojej ulubionej księgarni i nawet, nawet twardo utrzymywałam się w postanowieniu. A potem, przy okazji nieksiążkowych zupełnie zakupów na Allegro, stwierdziłam - a sprawdzę, czy nie mają którejś z poszukiwanych przeze mnie książek. Nie mieli, ale mieli w sumie jedną, która już od jakiegoś czasu za mną chodziła. A ponieważ pakiet Smart, a książka kosztowała raptem 8,49, no to trzeba było troszkę dobrać. Więc dobrałam... A skutkiem jest ten niemały stosik, powiększony jeszcze o spory pakiet recenzentek. Kolejno to wygląda tak.


   Gdzie ten ssak? Dawid Kilon Poprzednią książkę z tej serii kupiłam jakiś czas temu i bardzo mi się spodobała. Gdy w ulubionym markecie Polaków zauważyłam tę, nie wahałam się zbyt długo.
   Dzieła dramatyczne William Shakespeare Sześciotomowy zbiór większość dramatów Shakespeare'a. I w sumie ja niby większość już miałam w innych wydaniach - w tym ciekawą kolekcję wydań ze spektaklami realizowanymi przez BBC, niemniej jednak, cena była kusząca, a szaleństwo antykwariatowe w pełni.


   Reliktowa puszcza karpacka Stanisław Kucharczyk, Robert Michalski Dwujęzyczny album prezentujący obszar Puszczy karpackiej. Zakup przy okazji obchodów rocznicy 4 czerwca. 
  Sen na kniaziach Robert Gmiterek Jedna z niewielkich recenzenckich pozycji, przeczytana, dość oryginalna, nie straciłam przy niej zbyt wiele czasu.
   Gosta Berling Selma Lagerlof Kolejna recenzentka z wydawnictwa MG - tych się troszkę zebrało w tym stosiku. Klasyka literatury, noblistka, nie trzeba mnie było specjalnie zachęcać.
   Pieniądze młodej pani Wilkie Collins Jeden z tych autorów, których książki biorę w ciemno, czy to do recenzji (jak tę), czy na zakupach.
   Branki w jasyrze Deotyma I znów powieść pisana dawno temu, jestem w trakcie lektury i dostałam to, czego oczekiwałam.
   Morderstwo ma motyw Francis Duncan Ponoć klasyka brytyjskiego kryminału - te słowa wystarczyły by mnie skusić. 
   Alpy na wariata. Pierwsze szczytowanie  Dariusz Kujawski Lubię czasem wysokogórską tematykę, to i się skusiłam.
   Cynobrowe pola Aleksandra Redlak Do wydawnictwa SQN Imaginatio mam ogromne zaufanie, stąd i ta pozycja w moich recenzentkach
   Barbakany w Polsce Bartłomiej Grzegorz Sala Co jak co, ale obok takich perełek nie potrafię przejść obojętnie. Ciekawa jestem na ile spełni moje oczekiwania, ale zapowiada się nieźle.
    Wesołe wiersze i smutne fraszki Stefan Tycjan Tyczyna Kolejna maleńka recenzentka i znów sięgnięcie po poezję. Zobaczymy.
    Wszystkie białe damy Piotr Borowiec Antologia opowiadań grozy, czemu nie? Ostatnia z recenzentek na stosie. Obawiam się jedynie, że mogę się nie wyrobić z lekturą.
   Zamiana Rebecca Fleet A to wygrana w konkursie, ogólnie śmieszna rzecz nieco, bo byłam pewna, że gram o Szwindel Jakuba Ćwieka, potem się okazało, że nagrodą była osłonka na kamerkę w laptopie, a następnie napisali do mnie z Marginesów, że osłonki im wyszły i wyślą książkę - tu znów przyszedł do głowy Ćwiek, no ale narzekać nie będę. Najwyżej wyląduje w grudniu na WOŚPowej aukcji.


   Król naftowy, Królowa pustyni, Kozak, Czarny Gerard, Benito Juarez, Rapier i tomahawk, W Hararze, Szatan i Judasz (trzy tomy) Karol May To już antykwariatowe zakupy i uzupełnianie kolekcji klasyków dla młodzieży.
   Spotkanie po latach, Czary Marigold Lucy Maud Montgomery I znów młodzieżowe klasyki, tyle że bardziej dziewczęce.
   Ssaki drapieżne Europy Piotr Sumiński, Jerzy Romanowski A to sprawca całego zamieszania. Przejrzałam ją i zachwyciła mnie połączeniem leksykonu o ssakach z ogromną częścią dotyczącą ich biologii i ekologii.
   Rodzina Palliserów Anthony Trollope Kiedyś wpadła mi w oko na Lubimyczytać, więc dorzuciłam do reszty.
   Tylko dla dziewcząt, Krystyna i chłopy Magdalena Samozwaniec Bardzo lubię jej prozę, a tych dwóch jeszcze nie miałam.
   Rebeka Daphne du Maurier Kolejna rzecz, która kiedyś tam wpadła mi w oku i którą w końcu kupiłam.
   Rosmus Rycerz białej róży Astrid Lindgren I malutki dziecięcy klasyk, uwielbiam książki tej autorki.
   Zbrodnie miłości Markiz de Sade Jakże odmienne klimaty, a jednak wciąż pozostaję wśród klasyków literatury.
   Człowiek o którego upomniało się morze Czesław Centkiewicz, Alina Centkiewicz Opowieść o Amundsenie autorstwa podróżników polarników - czego chcieć więcej.
   Upiór rodu Canterville'ów, Zbrodnia lorda Artura Savile Oscar Wilde Kolejny pisarz, którego nazwisko działa na mnie jak magnes.
   Wybór nowel i opowiadań Henryk Sienkiewicz Choć zdecydowanie wolę jego powieści to jestem przekonana, że prędzej czy później, przyda mi się ta książka.
   Pocieszne wykwintnisie Molier To jedna z tych rzeczy, którym trudno się oprzeć.
   Pamiętniki Adama i Ewy Mark Twain To kolejna drobniutka książeczka, za którą już od jakiegoś czasu się rozglądałam.
   W pewnym miasteczku Thomas Hardy I kolejny drobny utwór, obok którego ciężko było przejść obojętnie.


   Polki przeklęte Jarosław Molenda, Zagadki kryminalne PRL Kazimierz Kunicki, Tomasz Ławecki , Wierny mąż niewiernych żon Iwona Kienzler Kolejne trzy tytuły z kolekcji, pierwszego z autorów kojarzę, ostatnią z autorek również. Liczę na dobry kawałek historii.
   Polki. Podróż do wnętrza Polski Gerard Guegan Kolejna książka przywieziona z gdańskich obchodów 4 czerwca, zapowiada się ciekawie.
   Nieoczywista układanka polska Maja Kramer, Karolina Laube-Kramer To dość intrygująca pozycja w formie encyklopedii o Polsce. Szereg alfabetycznie uporządkowanych haseł, skłania do szukania szerszych informacji na poruszane tematy. Też przywieziona ze świętowania.

   No i wszystko, jak widać "niekupowanie książek" nie wyszło zupełnie a i w recenzentki obrodziło - cóż z reguły biorę prawie wszystko od MG. Nie mam pojęcia kiedy to wszystko przeczytam, a na regałach coraz ciaśniej. W porównaniu z poprzednimi stosami, ten aż roi się od literatury pięknej, widać równowaga musi być zachowana.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.