niedziela, 2 czerwca 2019

Podsumowanie maja

   I nie wiadomo kiedy minął maj. Książkowo upłynął mi pod znakiem niekoniecznie porywających recenzentek. Cóż, decyzja by brać recenzentki, gdy w puli wyboru nie było ani jednego tytuły, na który naprawdę czekałam nie była dobrą decyzją. Bo chociaż nie są to książki złe, to jednak nie urzekły mnie na tyle, bym była w pełni zadowolona z lektury. Zysk taki, że wszystkie trafiły do kartonika, w którym zbieram już kolejną porcję książek, jakie trafią na WOŚPowe aukcje. Poza recenzentkami sporo było Asteriksa, gdyż dorwałam się do kolejnych tomów jego przygód. Poza tym, jak to u mnie, różnorodnie.


   Rafa koralowa Krzysztof Teisseyre Z serii Tajemnice zwierząt została mi tylko jedna do zdobycia i przeczytania. Ta była przed ostatnia i trzyma poziom całego cyklu. Jest to więc całkiem przyzwoita książka edukacyjna, która nieco się zdezaktualizowała, zwłaszcza w kwestii zagrożeń dotyczących raf.
   Niezgoda, Asteriks legionista Rene Goscinny, Albert Uderzo, Asteriks w Italii Jean-Yves Ferri, Didier Conrad Trzy kolejne tomy przygód małego Gala i jego "tylko nie gruby!" kolegi. Zabawne, oparte na stereotypach, ale przyjemne dla oka lektury.
   Artemizja Nathalie Ferlut, Tamia Baudoun Ten komiks skusił mnie do zamówienia recenzentek na maj. Jest dość brutalny, jednoznaczny, ale też interesujący. Graficznie niezupełnie moja bajka, raczej dość ponury w tonacji, co nieźle koresponduje z całym klimatem opowieści.
   Dumanowski Wit Szostak Urzeczona kilka lat temu jego Oberkami do końca świata, skusiłam się na inną recenzentkę od tego autora. Nie oczarowała mnie aż tak bardzo, ale przedstawiona tu alternatywna historia Polski ma swój urok.
   Rejs do Indonezji Kazimierz Ciemny Między innymi dla takich książek wciąż współpracuję ze Sztukaterem. Jest to pozycja, po którą z pewnością nie sięgnęłabym, gdybym nie była ograniczona w wyborze lektur. A tak miałam okazję poznać relację człowieka, który w latach sześćdziesiątych był członkiem załogi statku opuszczającego gdański port, gdzie został zbudowany, do portu przeznaczenia - Dżakarty. Interesująca pozycja.
   Rozbitek z "Arki" Gdynia Stanisław Rymaszewski Kolejna tego typu pozycja, również wydana przez Marpress - wydawnictwo typowo "morskie". Tym razem opowieść o polskim rybołówstwie w czasach powojennych. Pozycja zdecydowania dla wielbicieli tematu.
   Serce ciemności Joseph Conrad, Jacek Dukaj To książka znacznie bardziej Dukaja niż Conrada. Uwspółcześniona i napisana typowym dla Jacka Dukaja językiem, tylko fabułą przypomina swój literacki pierwowzór. Ciekawy eksperyment.
   Tajemnica świętych relikwii Ellis Peters Pierwszy tom opowieści o bracie Cadfaelu - mnichu detektywie, który w mej pamięci wciąż ma rysy Dereka Jacobi. Kryminalna zagadka osadzona w średniowieczu jest przyjemna i intrygująca.

  Ot i cały stos majowych lektur za mną. Recenzje większości z nich prędzej, czy później pojawią się na blogu, chyba, że któraś z pozycji budzi większe zainteresowanie, to w sumie mogę zmienić planowaną kolejność wpisów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, choć lojalnie ostrzegam, że komentarze poniżej pewnego poziomu nie zostaną opublikowane.